• suzem

Min familj kan inte acceptera min nya...

För ca ett år sedan blev jag ihop med min nuvarande kille och min familj (speciellt syster) har vääldigt svårt att acceptera honom i familjen. jag vet ej varför och hon säger att det inte är så men hon e otrevlig o kall mot honom så fort vi ses o umgås fortfarande med mitt ex... för min del e det sjukt och inte ett normalt beteende. nån mera som har familjemedlemmar som umgås med ditt ex eller har svårt att acceptera din nuvarande???

• Svar på tråden Min familj kan inte acceptera min nya...
  • FruRålin080808

Jag är själv inte drabbad, men har en kompis som är. Hon har varit tillsammans med sin man i 22 år och hans mamma är fortfarande kylig mot henne!! Min kompis man är enda barnet och hans tre barn alltså deras enda barnbarn. Kontakten är inte jätte bra och t.o.m barnen har märkt att farmor inte är så snäll mot deras mamma. Det är tragiskt att man kan behandla sin svärdotter så! Jag har själv en dotter som är 17 år och hon har en pojkvän sen 2 år tillbaka och jag skulle aldrig visa omjag inte tyckt om honom. Det får man hålla inom sig själv. Nu tycker jag tackolov om min dotters pojkvän. Det är hennes val vem hon är tillsammans med och jag har ingen rätt att lägga mig i och visa mitt missnöje. (så länge han inte är elak...)Jag tycker att du ska fråga din syster varför hon beter sig som hon gör. Att hon umgås med ditt e kan du ju inte göra så mycket åt eller styra men att hon kan vara trevlig mot din kille kan du kräva...Lycka till!

• Dsy04

du vet att jag kände mig lite träffad med din berättelse
    min syster var ihop med en kille i 10 år..syrran var trött på honom o ville göra slut han pratade med familj på sidan om att vi skulle hjälpa honom med syrran för han var kär i henne o kan inte tänka sig att leva utan henne..etc..

med tiden träffade hon en annan o med han den nya har de hållit ihop länge
    vi umgick med den gamla inte varje dag men vi träffades då o då.
    jag och familj hade det så svårt att träffa den nya och umgås med den nya....man hoppades i varje sek att hon skulle ångra o gick tillbaka till den gamla...

ja så dumt man kan vara...

vi valde att umgås mindre o mindre med den gamla o jag tror att det har hjälp mycket

jag tror att de bryr sig inte att du trivs och mår bra med han du är ihop med nu utan de tänker på ditt live med han från då..för de lärde känna honom o han blev accepterad av familj...

amiga ge tid till tiden..

min syster är fortfarande ihop med den nya flera år sedan..

• chamor

Jag känner delvis igen mig. Jag var ihop med en kille som var fin och trevlig och så.. En riktig rövslickare coh svärmorsdröm. Vi var ihop i 2 år. Sedan fram och tillbaka i 2 år efter vi officiellt gjort slut (sjukt jobbig period). När jag gjorde officellt slut med honom (var helt psykiskt slutkörd av hans avundsjuka, kontrollbehov och att jag kände mig för ung) så slutade min bror prata med mig (bodde i samma hus). Min pappa var sur coh kunde inte förstå hur jag kunde göra så mot denna fina kille. Min mamma tyckte också det var synd även om hon visste hur dåligt jag mått av relationen. Alla vänner och bekanta tyckte helt enkelt att jag var dum i huvudet.. Det är några år sedan nu men jag är nu ihop med min bästa kompis sedan många år tillbaka. Kanske inte lika pirrigt men å va bra jag mår av att kunna vara mig själv med honom! Att inte behöva redogöra alla jag träffat, vad vi pratat om et.c. Att ha ett normalt förhållande helt enkelt.. Min familj och vänner har smält chocken och ser hur bra jag mår och min m2b är en son i huset nu.. Har du tur så lägger det sig! Till min m2bs fördel så jobbar han (sedan länge) inom vårt familjeföretag och känner min familj väl. hade det varit någon utifrån hade han nog haft svårare att komma in.. Min bror saknar mitt ex lite men det går ändå bra nu tycker jag... Lycka till!

Svar på tråden Min familj kan inte acceptera min nya...