• Joanna81

Vad ska vi kalla henne...

Hjälp!!
    När vi ska gifta oss så kommer vi ha 3 brudnäbbar som är 2 år. Sen ska en tjej som är 13 gå in med dom å "hjälpa" dom strö blomblad å leda fram dom till bänkarna där dom ska sitta i förädrarnas knä. Men vad ska vi kalla henne som är 13??
    Känns fel å skriva brudnäbb eller tärna, för hon är ju bar amed å hjälper dom små.
    Hjälp.. måste skriva det i vigselprogrammet juh, alla som varit med..

• Svar på tråden Vad ska vi kalla henne...
  • 27juni2009

Hekt OT men jag måste fråga bara om ni fått ok för rosblads utkastning i kyrkan. jga skulle vilja ha det men har sett att de inte är så många ställen som godkänner för de smutsar ne r när man trampar ner med i matta etc o de hinner inte städa t ev fler vigslar. kul o höra om nån fått godkännt så kan man säga det liksom

• Joanna81

Ja vi frågade prästen förra veckan, och det var inga problem det där med blomblad, han sa direkt att det går bra, han städar det sen efter vi är klara i kyrkan...

• Joanna81

Näbbarnas hjälpreda funderade jag oxå på.. men jag tyckte det kändes lite knasigt å skriva det i vigselprogrammet.. men det är nog helt ok faktiskt..

• Joanna81

Vad kan man kalla henne som håller min bukett å fixar mitt släp när vi går ut från kyrkan??

• 27juni2009

joanna81: Tack, då vet jag att någon kyrka godkänner iallafall

• Joanna81

Någon?? hon som fixar mitt släp när vi går ut från kyrkan å som håller i min bukett under vigselakten.. kalla henne??

• aikidoaasa

Brukar det inte vara brudtärnan som håller buketten etc under vigseln?

• Joanna81

men vi ska inte ha nån brudtärna.. ska bara ha 3 brudnäbbar, vi tyckte det räckte så... usch jobbigt det blev nu

• ia7

Ser att du har samma klännning som jag hade från början ångrade mig dock och sålde den

• FruRålin080808

Min dotter som är 9 år tycker att hon är för stor för näbb och för liten för att vara tärna så hon hittade på ordet "tärnnäbb"=D så det kallar hon sig nu;)

• tågjäntan

Vi hade inga näbbar, tärnor eller marsalker som gick med oss in eller ut. Min bror höll buketten under själva vigselakten. Hans namn skrev vi inte med i vigselprogrammet. Funderade inte över det ens .

Svar på tråden Vad ska vi kalla henne...