• snö vit

HJÄLP!!! Mättande tilltugg/mat som inte behöver kyl???

Hej alla glada!

Vi ska låta våra gäster åka en båttur medans vi fotograferas efter vigseln, där tänkte vi bjuda gästerna på något & funderingarna låg på snittar med cider men vi kommer förmodligen inte kunna kyla dem så nu söker vi efter något hyffsat mättande att ge alla på båten. Cidern står ju kvar men vad annat ska vi bjuda på???

Alla svar hälsas varmt välkomna.

tack på förhand
    //Veronic@

• Svar på tråden HJÄLP!!! Mättande tilltugg/mat som inte behöver kyl???
  • slilja

Lite frukter, jordgubbar, vindruvor,milon m.m

• snö vit

Ja, det är ju aldrig dumt men blir står man sig på det? Vigseln är 14 & middagen serveras inte förräns vid 18 tiden...vad tror ni?

• ia7

De får ju äta lunsch hemma innan (borde de fatta) och då duger det gott med frukt m.m

• snö vit

Alltså, det är klart de fattar, de är inte tröga men det blir väldigt långt mellan lunch & mat ändå så jag ville bara ha lite tips på mer mättande kall mat emn visst frukter är smaskens det med.

ia7 skrev 2008-07-09 20:00:44 följande:
    De får ju äta lunsch hemma innan (borde de fatta) och då duger det gott med frukt m.m
  • slävik

kanske en pastasallad? hur länge måsta det vara utan kyla?grönsaks stavar med dipp.. nej det måste väl med vara kylt, fan vad svårt, är ni många? kan man inte ha några kylväskor?

• snö vit

Ja, så klart!!! Varför har jag inte tänkt på det! KYLVÄSKOR!!! 1000 tack hehehe, det måste vara åldern. Tack!

Pastasallad låter ju oxå himla bra!

tack igen (tjatar jag ? =O)

//Veronic@

slävik skrev 2008-07-09 21:15:07 följande:
    kanske en pastasallad? hur länge måsta det vara utan kyla?grönsaks stavar med dipp.. nej det måste väl med vara kylt, fan vad svårt, är ni många? kan man inte ha några kylväskor?
  • 26juli2008

Jag tänkte precis föreslå kylväskor men nån annan hann före . Frukt, jordgubbar etc som någon redan har förslagit och sen tänkte jag att kex och ost vore kanske nått. Då är det ju bara osten som behöver ha kylning och då får plats med mycket ost i en kylväska. Det är gott, "finmat" samt att det är mättande!

• slävik

oh vad mallig jag blev nu, "för jag har faktiskt lyckats hjälpa någon" även om det bara var några kylväskor tittar på min katt och ler lite självbelåtet . Jag kanske skulle gå ifrån datorn en stund nu hmm

• snö vit

Hehe, ja du "Slävik" ibland kan det lilla göra så mycket, själv är jag själaglad över tipsen jag fått.

Ha en trevlig kväll!

• Emmas syster

kalla kycklingspett
    byttor med färskost (gärna hemgjord med massa örter) och gott knäcke

tunnbrödsrullar (enkelt att packa i kylväskor) rulla halva i folie så är de kladdfria oxå

• FruRålin080808

Jag har stått och gjort 200 st pizzasnittar. Smördeg,ost, pizzakrydda, tomatpuré, salami och fetaost eller skiknak, ost bara. Enkelt och mättande! Annars kan man göra minipajer

• snö vit

Oj, vad duktig du är, musm det lät ju smarrigt värre. Ska tänka över våra beslut här...
    Tack för tipset!

FruRålin080808 skrev 2008-07-09 23:01:09 följande:
    Jag har stått och gjort 200 st pizzasnittar. Smördeg,ost, pizzakrydda, tomatpuré, salami och fetaost eller skiknak, ost bara. Enkelt och mättande! Annars kan man göra minipajer
  • EllaM

Crostini med tapenade kräver inte kyla! Tapenade finns att köpa färdig på burk (kräver ej kyla så länge den är oöppnad), finns även röror med kapris och soltorkade tomater etc.

• Fredrik och Sabine
    FruRålin080808 skrev 2008-07-09 23:01:09 följande:
    Låter som ett bra tips. Förvarar du dem i frysen då tills det är dags eller?
Svar på tråden HJÄLP!!! Mättande tilltugg/mat som inte behöver kyl???