• Loveyou

Krabi + vadå?

Vi ska, som så många andra, åka till Thailand på bröllopsresa. Vi tänkte åka i januari/februari. Vi har aldrig varit i Thailand tidigare men skulle gärna vilja åka till Krabi, har hittat ett jättemysigt hotell där. Vi ska vara borta två veckor och vill gärna kombinera Krabi med ett annat resmål i Thailand en av veckorna. Frågan är bara vart? Jag vill inte flyga inrikes(är flyrädd så resan till Thailand räcker och blir över)så det måste vara i "närheten" av Karbi. Vi vill ju så klart ha mysigt och lugnt men helst ska det fortfarande finnas lite att göra, gärna shopping . Vi har funderat på Phuket men vart i Phuket är det bäst att bo? Så många frågor men ni på Bröllopstorget brukar ha så många bra svar

• Svar på tråden Krabi + vadå?
  • aikidoaasa

Om ni vill ha ett litet tips om Thailand så älskade jag Rayong, ok en bra bit bort, men mycket billigare än de stora turist stråken. Rayong resort kändes såååå mycket som ett ställe att tillbringa sin smekmånad på. (stället kan bokas via ving.)
    Längtar tillbaka dit. *ler åt minnena*

• Hofsan

Vi ska åka till Krabi i januari och kombinerar med just Phuket då vi också ville ha lite att göra och ha lite folk att tittta på(gillar inte när det är för lungt) och så ligger Phuket nära de underbara Similan öarna.
    Vi kommer att bo mellan Kata och Karon beach på ett av Vings hotell som heter Karona. Patong ville vi inte bo i då det är för mycket håll i gång.

• Cachou

Koh mok! Helt klart, en liten paradisö!

• ellen78

Krabi och Koh Lanta är smidigt att kombinera. Det gjorde vi för 2 år sedan.

• JPerlestam

Koh Ngai, en ö i skärgården utanför Trang, finns inte så mycket att göra just på ön mer än mysa, men många underbara båtutflykter gick att göra därifrån... Rekommenderar inte Phuket. Ingen romantisk stämning precis med alla klubbar o bordeller. Lycka till!

• Cachou

Koh Ngai och Koh Lanta är båda öar som ligger i trangområdet. Det är superlätt att både åka båtar, ta taxi osv mellan dessa områden. Koh Mok ligger under samma snorkelbåts-dagsresor som Koh Ngai så det är bara att surfa runt och hitta sin favorit ö.

Jag tyckte att Phuket var mest massor med folk a'la gran canaria och mycket mycket mycket mer prostituerade. Så tycker man det är ok att sitta granne med Karl-gösta och hans kompisar med inhyrda eskorter/prostituerade på restaurangen och inte störs av det så go for it. Vill man däremot shoppa lite under slutet av resan så ta nån dag på phuket och åk in till deras centrum.

• Loveyou

Tack för alla tips! Angående Phuket, vart har ni varit? Jag har fått för mig att det bara är Patong som är fullt av gubbar och prostituerade, eller är det hela Phuket? Vi har kollat på de lite mindre ställerna, Kamala och Karon...

• Hofsan
    Loveyou skrev 2008-07-10 18:33:58 följande:
    Tack för alla tips! Angående Phuket, vart har ni varit? Jag har fått för mig att det bara är Patong som är fullt av gubbar och prostituerade, eller är det hela Phuket? Vi har kollat på de lite mindre ställerna, Kamala och Karon...
    De jag känner som varit på Phuket har tyckt det var bra just för det är en bra utgångspunkt för närliggande öar och utflyktsmål.
    Väljer man ex att bo vid Surin beah så tror jag inte att man ser prostituerade och fula gubbar
    Kolla in dessa sidorna. Tycker den är superbra.
    www.phuket.com/island/beaches.htm
    www.phuket-photos.com/frameme.php
  • 20080802

KOH LANTA!!! Hur mysigt som helst!

• ladyblue

Chicken Island och Ao Nang (ligger inte långt från Krabi)Phi-phi-islands, mycket turister, visst, men rätt mysigt.

Svar på tråden Krabi + vadå?