• MissVenus

Om det regnar?

Vi har hyrt en fotograf som ska vara med hela dagen och det kostar ju en slant som ni vet. Min stora fasa är om det regnar den dagen eftersom vi tänkt att ta i stort sett alla bilder utomhus. Någon som har lite roliga ideér på hur man kan göra då? Förslag på platser eller liknande?
    Någon som har några bra bilder från en regning dag?
    Snälla hjälp!

• Svar på tråden Om det regnar?
  • Boomtown

Jag har tidigare sett förslag här på regniga dagar. På ett kort hade de ett paraply över sig, som inte syntes. Blev otroligt vackert ljus. Eller så kan man sitta under ett paraply och "mysa".
    En knäpp ide kanske, men tänd ljus under en skogsdunge eller under ett tak med eller utan paraply. Mysigt :) Ta med en filt med plastad baksida så ni inte blöter ner er. Låna/ta med ett litet partytält och ta lite bilder i. Behöver ju inte heller synas.

• MissVenus

Tack för tipsen! Kom gärna med fler ideér!!!

• Kakan Mascha

Kolla med fotografen, han/hon lär ju ha en hel del tips?

• Tx2

Vår fotograf tar med vita paraply och sittunderlägg ifall det regnar plus att hon har tagit kort där tidigare och vet att det finns platser i skydd från regnet fast man är utomhus. Man kan hitta platser så att man står i skydd tex under ett träd. El ta med partytält som Boomtown föreslår.
    Åk o reka en regning dag. Och hör med fotografen, säkert inte första gången det regnar för honom/henne.

• MissVenus

Jag har kollat med fotografen (som bor 20 mil härifrån. Jag har valt henne på rekommendation)). Det enda hon sagt är att man kan kolla med lokala slott och liknande. jag kan inte komma på något bra i vår närhet (bor i Norrköping). Dessutom skulle vi vilja ha lite "roligare" bilder, det är därför vi inte valt vanlig porträttfotografering. Tipset med att reka när det regnar har jag läst tidigare och det ska jag göra så snart jag kan, låter som en bra idé! Någon som har tips på inomhuslokal???

• Boomtown

Ett tips! Kolla in köp och sälj. Brudklänning från Garamaj. Kolla det kortet. Så snyggt. Lite inspiration inomhus.

• Tx2

Dessvärre ingen koll på norrköping.
    Men tips på miljöer:
    Någon skog med täta kronor, gamla byggnader/ruiner (vi gifter oss i en gammal fästning), fabrik, lada, vid en brygga (med vita parply), cafe, mitt inne i ett shoppingcenter, vägg målad med graffiti...
    Kolla på olika fotografers hemsidor. Där kan man få en hel del inspiration

• tolonta

Finns ingen snygg vägg med ett tak över, som man kan ha som bakgrung. Eller något snyggt hus med en balkong (inte privathus då, såvida ni inte frågar först...) Kanske någon paviljong någonstans?

Annars ett paraply, som sagt. En bra fotograf ska veta hur man tar bra bilder även om det regnar.

• MissVenus

Tack för alla bra tips!!!
    Fortsätt gärna höra av er!

• Stitch

Många hembygdsparker har hus med farstubroar, paviljonger i parker eller fina portar går också bra att fota i vid regn. Lusthus brukar också vara bra fotoställen!

• Linköping 2008

"Det enda hon sagt är att man kan kolla med lokala slott och liknande. jag kan inte komma på något bra i vår närhet (bor i Norrköping). "

Löfsta slott är underbart, mysig miljö utanför, men jag vet inte om man får fota sig i slottet. Ring och fråga! :)

Svar på tråden Om det regnar?