• dreamh­eart
    Äldre 9 Jul 08:57
    2301 visningar
    5 svar
    5
    2301

    TVÅ frågor!

    Nu har jag TVÅ frågor...
    1, Var har ni som inte ville ha klänning på ert bröllop hittat era kläder?

    2, Vart tänker ni åka på era smekmånader som kan passa för par av samma kön?

    Tack tack för svar!

  • Svar på tråden TVÅ frågor!
  • T RO
    Äldre 9 Jul 13:06
    #1

    Nu har jag ju inte gift mig än, och planerar definitivt att ha klänning, men jag tänker spontant att det vore snyggt med en dräkt, antingen med kjolunderdel eller riktigt snygga (snäva) byxor. Jag tycker (mycket tyckande här) att det är svårt med kostymer och liknande för tjejer, för de kan bli så "herriga" men satsa på att få uppsytt något som känns feminint ändå. (om nu det är din stil)

    Satsa på fina material, linne, siden etc, fast i kostymform. Våga gå utanför ramarna för vad som är "vanliga" festkläder och hitta inspiration på catwalken istället. Är det bröllop så har man ju sånt som man normalt sett inte har på sig, så "riktigt" catwalkmode kan ju vara häftigt (nu spånar jag fritt)

    Angående resan, varför skulle det behövas ett speciellt resmål bara för att ni är av samma kön? Det skulle vara på grund av kulturen i sådana fall. Men så länge ni väljer länder som har ungefär samma syn på samkönade par så kan ni välja och vraka.

    Vad gillar ni?
    Städer och arkitektur?
    Naturupplevelser?
    Äventyr?

    Jag funderar på Rom eller annan stad i Italien som vår bröllopsresa. Även Prag skulle fungera. Irland är ett underbart land, vacker landsbygd och toleranta invånare. Väldigt modernt och fördomsfritt i Dublin har jag upplevt det som.

    Nåja, lycka till, och hoppas ni hittar något som känns "ni".

  • Brudgu­mmarna
    Äldre 12 Jul 01:30
    #2

    1. vi kör vanliga kostymer.

    2. Det är lite svårt det där. Många länder är ju väldigt fientliga och givetvis går de länder med lagar mot oss helt bort men jag vill helst inte sätta ribban vid att vi ska vara lagliga utan verkligen välkomna. Det lutar nog åt en storstadsresa med hyfsat stor gayscen bara för att vara säker på att inte behöva vara allt för exotiska. Vi vill ägna tiden åt varandra och inte åt att förklara oss för andra.

  • Igia
    Äldre 12 Jul 03:57
    #3

    Var på ett bröllop när min kompis gifte sig med sin fru. Min kompis hade en jättefin enkel vit långklänning och hennes blivade fru hade vita finbyxor med pressveck och ett fint vitt linne.
    De åkte till Thailand på smekmånad.

  • harthu­rs
    Äldre 27 Sep 06:14
    #4

    Sag harom dagen Ellen DeGeneres show och hon visade bilder/videos fran nar hon nyligen gifte sig med sin fru... saaa vackra bilder!! Snygga klader

  • 2she
    Äldre 27 Sep 19:42
    #5

    Min blivande fru är inte heller någon klänningstyp. Hon kommer få sina kläder uppsydda av en designer/skräddare och det lutar åt att det blir kostymbyxor och ett liv i siden upptill.

Svar på tråden TVÅ frågor!