potatisgratäng = buffe
Någon som har förslag på hur man håller varm maten varm på ett buffebord?
Någon som har förslag på hur man håller varm maten varm på ett buffebord?
Värmeplattor på buffén, ta inte fram för mycket åt gången och förvara maten i värmeskåp.
Har du möjlghet till en täljsten är det bra, bara att värma i ugnen och ställa karotterna på sedan.
Har ni någon som ansvarar för buffén? Iså fall röstar jag på mindre fat och att den ansvariga värmer eftersom och byter ut fatet.
Eller kanske det finns någon restaurang/storkök som lånar/hyr ut en värmehäll?
Ska du hyra ställe kanske de kan låna ut stora värmeplattor, kanske det går att hyra på någon restaurang eller hotell annars.
Kokhett vatten i behållare, en platta eller något emellan så håller sig maten varm.
En djup ugnsform fylld med varma stenar & sedan en platt ugnsform ovanpå där du ställer maten.
Skriver mer om jag kommer på fler tips.
//Veronic@
Den behöver egentligen inte varmhållas, huvudsaken är att den är uppvärmd precis när man börjar ta mat, de brukar hålla sig varma rätt bra av sig själva.
Vi kommer förhoppningsvis klara oss med en enda ugn till närmare 90 personer! Vi gör gratängerna helt färdiga dagen innan i formar som är anpassade för att det ska rymmas 2 st/"våningsplan" i ugnen. på så vis får vi in åtminstone 6 stycken rejäla formar samtidigt i varmluftsugnen. Hon som brukar ha hand om fester i vår festlokal brukar räkna med 10 pers/ sådan form om potatisgratäng är det enda tillbehöret, men nu har vi alltså buffé så det borde vara lugnt!
Vet ej om det finns någon form av värmeplattor i lokalen som vi har hyrt men det finns värmeskåp det vet jag..
gör halvgastro och byt ofta
och stå inte och gör potatisgratäng själva...
Pekas kostar ca 25kr kilot och en stor del av gbgs krogar använder den
förresten - värmen är minsta problemet
kylan är värre att hålla - billiga kylklampar är bra att ställa grejerna på
Emmas syster skrev 2008-07-09 22:21:34 följande:
finns ofta på willys och netto men det är olika i olika delar av sverige
ta inte alströmer - den är inte god...