• Oktober08

Bra förrätt till barn?

Vi ska göra förätt och efterätt själva och beställa huvudrätt.

Jag behöver tips på bra förrätter till barn! Vi vuxna ska ha räkbakelse och det går inte hem hos barnen. Gärna något smidigt som går att förbereda dagen innan, men gärna tips på ngt annat också!

• Svar på tråden Bra förrätt till barn?
  • ninnabell

varför inte små pizza bitar....eller små plättar....ungar kan ju äta plättar och pannkakor dygnet runt....skrattar

• tonårsmorsa

Mina kids älskar räkbakelser - och har alltid gjort!

• hope78

ha tandpetare med tex ost kuber gurka melon kall korv skinkbitar ja vad som helst egentligen som barn gillar.Lägg upp på ett stort fat och så får de välja vad de vill ha o plocka isig.

• Oktober08
    tonårsmorsa skrev 2008-07-07 20:56:10 följande:
    Mina kids älskar räkbakelser - och har alltid gjort!
    Det gör tyvärr inte dessa. :)
  • Emmas syster

ungar är så olika
    vet flera som hellre käkat räkbakelse än ngt annat

men spett och lättplockat om det är små barn
    sen om ni har köttbullar eller räkor på spetten gör normalt sett inte så stor skillnad, barn i sällskap med andra äter ofta saker som de inte äter hemma

• ninnabell

gör halva korv med bröd som man kan skoja till och ställa på högkant

• impala58

Beror ju på vad barnen gillar och hur gamla de är.
    Spett eller tandpetare med olika grönsaker, korvbitar och köttbullar eller varför inte enkla varma smörgåsar i hjärtform (formfranska som man stansat ut ett hjärta med hjälp av en pepparkaksform.
    Annars kan man göra plocktallrik med olika frukter, grönsaker, nachochips mm. De minsta brukar gilla att få det upplagt som tex ett anskite eller liknande på tallriken.

• impala58

Tunnbrödrullar med skinka, hamburgarkött och lite pepparrotsvisp eller liknande. Skär de snett och ställ de på högkant som skorstenar.

• stinakina

"våra" barn ska få "plocktallrik"
    Cateringen föreslog en tallrik med skinka, melonkulor mm mm

Tror jag att dom kommer att gilla skarpt

• Oktober08
    impala58 skrev 2008-07-07 21:11:01 följande:
    Beror ju på vad barnen gillar och hur gamla de är.Spett eller tandpetare med olika grönsaker, korvbitar och köttbullar eller varför inte enkla varma smörgåsar i hjärtform (formfranska som man stansat ut ett hjärta med hjälp av en pepparkaksform.Annars kan man göra plocktallrik med olika frukter, grönsaker, nachochips mm. De minsta brukar gilla att få det upplagt som tex ett anskite eller liknande på tallriken.
    Varma smörgåsar som hjärtform var en superidé!

Tack alla andra för era bra tips också, det finns sååå mycket man inte tänker på själv. :)
  • bruden08

Våra barn fick tunnbröd med lite skinka och så i.Det var uppsakttat och smidigt att göra.

Svar på tråden Bra förrätt till barn?