• Aureli­a
    Äldre 7 Jul 12:29
    2003 visningar
    3 svar
    3
    2003

    bra kräm för fet hy när man är trettio plus?

    Jag har egentligen inga större problem med akne längre, men tyvärr har jag en tendens att krafsa på det utslag jag får... inte bra. Ska ligga lågt nu och låta såren läka.- Har ni tips på någon bra kräm, peelingtvål eller annat för "mogen blandhy" eller vad man ska kalla det?

  • Svar på tråden bra kräm för fet hy när man är trettio plus?
  • valkyr­iana
    Äldre 7 Jul 12:37
    #1

    En kemisk peeling med aha syra gjorde under för min hy, har eller hade lite finnar titt som tätt. Bha syra (tror jag att det heter) ska vara bra specifikt för finnig hy. Men nu är det mitt i sommaren och det är inte att rekomendera i solen.
    Rekomenderar därför att tvätta med dermalogicas special cleansing gel, sedan biotherms acua sorce serum och sedan en bra creme. Jag har biotherms hydra detox eftrsom jag arbetar på ett smutsigt ställe- gbgs hamn. Funkar för mig.

    Gärna en fuktmask en eller två gånger i veckan också.

    Finnar och fet hy kan ofta bero på att man inte ger huden tillräkligt med fukt.

    lycka till

  • dufvan
    Äldre 19 Jul 22:20
    #2

    Om du inte ska bli gravid, kan jag rekommendera p-pillret Diane, superbra mot fet hy. Jag har också haft finnar och åt roacutan men behövde nåt för den feta hyn och kan inte vara utan Diane!

  • dfk
    Äldre 20 Jul 13:00
    #3

    Anne-Marie Börlinds produkter för Combination skin med T-zon. De finns olika produkter för olika hy. Be om kanske någon provpåse så får du testa lite. Det finns som rengöring, ansiktsvatten, ansikts creme dag och natt.
    Men som någon ovan sa det handlar många gånger om att huden är fuktfattig och då kan du välja något som ger huden fukt emellanåt.
    RoseDew för fuktfattig hud har också Anne-Marie Börlind.
    Hennes produkter balanserar och normaliserar utan att störa huden.
    De är naturprodukter, så är du allergisk mot någon ört el. annat så måste du titta på innehållet lite noga.

Svar på tråden bra kräm för fet hy när man är trettio plus?