eapea skrev 2008-07-07 16:08:40 följande:
Tattar-Emma: Självklart får alla ha sin egen syn på äktenskap och giftemål, men jag som är väldigt romantisk av mig tycker att bröllop och äktenskap är något vackert. Jag vill kunna känna mig trygg i en relation. Veta att min andra hälft planerar att spendera resten av livet med mig. Sen vet man ju aldrig vad som händer, allt går ju inte alltid enligt planerna. Men jag vill verkligen stå inför mina nära och kära och lova att jag kommer älska min sambo i nöd och lust, för vad som än händer så kommer jag aldrig att sluta älska honom. Det är en fest där man firar sin kärlek och ett romantiskt sätt att berätta att vi ska leva med varandra och skaffa familj osv i framtiden.
Inget fel att vilja det, men då är det bröllopsdagen du tänker mest på och inte äktenskapet?
Jag förstår att man kan tycka att äktenskapet känns tryggare, men så är det inte för alla. Det menar jag som en bra sak, för dig känns äktenskap som det yttersta och då blir det kanske otryggt om mannen inte vill dit, men ser man inte äktenskap som ett kärleksbevis så medför det ju inte trygghet heller och därmed inte heller otrygghet innan äktenskaper... om du fattar hur jag tänker. ekonomisk trygghet är ju en annan sak men jag fick inte intrycket att du menade det.