• Brud 080823

Behöver skriva av mig...

för jag är så ledsen och orolig. Min mamma ha sedan en vecka sen blivit sjuk. Läkaren säger att det är utbrändhet men vi i familjen tror inte riktigt på det. Hon är trött,pratar knappt,allmänt förvirrad. Hon har även svårt att hålla balansen,ser ut som om släpar ena benet lite. Härom dagen satt hon och tittade på "Sjukhuset" på Tv och rätt som det var när en läkare syntes i rutan utbrast hon "det är ju han!" när min syster frågade vad hon menade med det så svarade hon inte. Det hände ytterligare en gång att hon sa det om en annan läkare i programmet. Så hon har blivit så lustig.
    Vi är rädda för att det kan var en stroke eller tumör! Vi ska försöka få läkaren att se till så hon får göra en magnetrönthgen av hjärnan så fort som möjligt.

Är så orolig! Vill ju att hon ska vara sig själv till bröllopet.

• Svar på tråden Behöver skriva av mig...
  • Augustibruden 2008

Kanske du kan ringa o kolla m en annan läkare?
    Få en andra uppfattning...ibland behöver man gå
    till olika läkare för att känna sig trygg m besked el så.

Lycka till o ge ej upp!

• Augustibruden 2008

Alltså när du ringer till en läkare, kanske du kan få boka en tid för din mamma?

• Danielaa

Förstår att du är orolig...
    Boka en tid och se till att få magnetröntgen och andra undersökningar som kan vara nödvändiga!
    Lycka till och hoppas att allt går bra för er mamma!

*Kramar om*

• Jen82

Usch jag förstår din oro.
    Men se till att byta läkare om denna inte vill hjälpa er.
    Stå på er nu.
    Din mamma kommer bli frisk igen.
    Kram

• elsi

Jag lider med dig... min pappa är inlaggd utan diagnos och jag ville att han ger bort mig.

Ni måste gå till någon annan som ta alla provar. släpar benet är inte bra.
    Bo du i stockholm?
    På Odenplans läkarmott ha de magnet röntgen mm. kolla där.. också på Sergel kliniken brukar de vara gamske kvick när det gäller sånt här, City akuten har alltid fullt...
    sergel ha stängt V. 30 och 31.
    Hör av dig, skriv av dig... vi blivande brudar är här för dig... Kram

• Brud 080823

Har haft "krismöte" med pappa och min syster idag. Mamma verkar bli sämre och sämre. Så pappa ska till läkaren med henne igen på mån,han har varit på akuten med henne förra veckan men då var det inte så illa som det är nu med henne. Det var den läkaren som sa att det var utbrändhet efter de testerna de gjorde. Det var tester som de gör när de misstänker stroke och tumörer och de klarade hon då men vi är väldigt tveksamma om hon skulle klara dem igen... Hon kan idag inte hälla upp kaffe utan att allt kommer bredvid, knappt hålla i en macka utan att hon sölar och tappar den. Hon har blivit som ett barn på nytt...skrämmande. och det tycker inte vi är symptom på utbrändhet... Pappa ska kräva att de röntga henne direkt så man kan utesluta stroke eller tumör. Är det inte något sådant så får de nog gå till psykolog eller så eftersom hon har blivit så oerhört konstig. Hon pratar till och med om att hon inte vill leva om det ska fortsätta så här.... snyft...

ursäkta att det blir så långt.

• janedoe

Shit, det låter inte alls som utbrändhet...

Varför på måndag? Ring akuten direkt för sjutton!

• lillaj

Jag håller tummarna att ni får bra hjälp, åk direkt och sök hjälp så inget mer händer. Det du beskriver låter aboslut allvarligt.

Min mamma gick bort för en vecka sen (i vad vi antar var en propp iofs så det har inget med dessa symptom att göra) och den smärtan vill jag verkligen inte att någon ska behöva uppleva strax före sitt bröllop så sök hjälp så kvickt ni bara kan, stå på er inför läkarna.

Jag håller tummarna att allt blir bra!

• Sommargrönt

Om ni inte tror att det är psykiskt så vänta inte till måndag! Sätt er på akuten och sitt där tills hon får hjälp. OM det skulle vara en stroke eller tumör eller liknande så kan det ju bli livsfarligt...vill inte skrämma dig men man brukar känna sina föräldrar bra...och skulle det där vara utbrändhet så låter det som ett riktigt allvarligt fall. Det kan ju hända en massa skumma fysiska saker av utbrändhet men det ska vara riktigt illa då...i så fall kanske hon skulle behöva läggas in och få hjälp...Så ge inte upp! Sjukvården är hårt pressad ekonomisk och skickar gärna hem folk. Tjata och kämpa för din mamma! Kram och hoppas det löser sig!

• Jen82

Herregud åk med henne till akuten direkt.
    De låter inte bra.

Stå på er.

Svar på tråden Behöver skriva av mig...