• 2ringar

Fotografera efteråt?

Ska bröllops bilderna tas i samband med vigseln?

Vi skall gifta oss borgerligt och åka direkt iväg till Arlanda för en resa. Känner att vi inte "hinner" med en fotografering i samband med vigseln.

MEN är det "fel" att hoppa i kläderna ett par veckor senare och fotograferas då?

Visst det finns inget rätt och fel, men ni förstår säkert min fråga, "ska" man fotas samma dag?

• Svar på tråden Fotografera efteråt?
  • flowerrose

Som du säger, det finns inget rätt eller fel... Vi ska fotas direkt efter vigseln och då ser man väl förhoppningsvis lite nykära och omtumlade ut

• rosea

min man är fotograf och har gjort en del bröllop. han säger att de flesta tar bilderna i direkt anslutning till vigseln men det har förekommit de som tagit bilderna innan vigseln och faktist även ett tag efter. de som tog bilderna efter hade jättekul med att dra på kläderna igen och göra om dagen.

• ia7

Vi fotas 14.30 och 16.00 är vigseln.

• Maria2009

vi tänkte också ta det lite senare, typ gifta oss borgerligt här hemma och sen åka på bröllopsresa till NY och anlita en fotograf där

• Kireina

Grejen med att ta bilderna samma dag är väl att man då ser likadan ut som på bröllopet. Vad gäller sminkning, frisyr och kläder.

• Nalle Puh 40
    Kireina skrev 2008-07-05 14:45:38 följande:
    Grejen med att ta bilderna samma dag är väl att man då ser likadan ut som på bröllopet. Vad gäller sminkning, frisyr och kläder.
    Håller med helt och hållet och vi ska fotas före av fotograf (så man är fin och inte har ris i håret) och efter av en kompis som är hobbyfotograf.
  • Emimet

Vi ska fotas dagen efter, en kompis fixar håret och jag sminkar mig själv. Många fördelar med detta tycker jag: 1. Jag får ha klänningen en dag till. 2. Vi har mer tid på oss på själva bröllopsdagen. 3. Vi får mer tid till fotograferingen också, vilket förhoppningsvis gör det lättare att få avslappnade bilder.

• Nice08

Våran fotograf vi har rekomenderar att man tar kort innan. Det är juh då man är som fräschast. Fast, det kan juh bero på att vi gifte oss vid medelhavet å 30 graders värme. :)

Jag skulle vilja ta korten samma dag. För, det är ändå en väldigt speciell känsla man har. Man gifter sig bara en gång. Den känslan.

Svar på tråden Fotografera efteråt?