• lillaludde

Får ni era bilder digitalt från fotograf?

Jag var idag och hämtade min bröllopsfoto hos fotografen. blev jättebra. Men kan man få dom digitalt oxå så man kan ha dom på datorn. Ser att många har sina fotografkort på hemsidan tex. Kostar det mycket isåfall?

• Svar på tråden Får ni era bilder digitalt från fotograf?
  • lisen85

hos min fotograf ingår det med digital. vi får alla bilderna på dvd

• furillen

vi får dom!
    men hos många "större" fotografer måste du köpa loss bild för bild.

• Emimet

Vi får alla våra bilder högupplöst på skiva, men det ingår inte hos så många.

• tolonta

Japp, det får jag. Och det ligger i mitt intresse att inte ha dåliga utskrifter, så jag lär inte lämna mina bilder till framkallning hos vilket amatörlabb som helst...

• signaoturen
    tolonta skrev 2008-07-11 09:58:13 följande:
    Japp, det får jag. Och det ligger i mitt intresse att inte ha dåliga utskrifter, så jag lär inte lämna mina bilder till framkallning hos vilket amatörlabb som helst...
    det är också en stor skillnad mellan vanliga labb, där både amatörer och proffs framkallar och kopierar, och riktiga proffslabb där endast fotografer gör sina bilder
  • Fenixx

hos min får jag både digitalt och vanliga kort i mitt fotopaket. var ett krav när jag tittade runt på bra fotografer.

• Pumpkin

Vi får bilderna lågupplösta på CD samt 25 utskrivna bilder.

• 20080802

Vi får ca 50 bearbetade lågupplösta på CD och kan köpa loss de högupplösta för 1000 kr.

• Emimet

Fotografen som lämnar ut allt högupplöst tar förstås lite mer betalt än dem som inte gör det, vi betalar 6.000:- Samtidigt tycker jag det är skönt att ha bilderna själv, mer kontroll på något sätt. Eftersom jag sedan vet att inte många ger ut bilderna högupplöst är det nog mer sannolikt att vi går till honom igen om/när vi vill ha fler papperskopior, eftersom han var så trevlig!

• AndersEO

Tycker man skall välja en fotograf som ger en alla bilder, åtminstonde lågupplösta, på CD/DVD. Får man dem högupplösta är det såklart en bonus, men för de flesta tillfällen räcker lågupplösta, tex websida och album.

• Kanada Hjarta Sverige

vi far alla "bra" bilder dvs forhoppningsvis 200-300 pa lagupplost cd samt internet lank, samt 11 hogupplosta edited foton som vi valjer ut av de 200-300 bilderna.
    vi valde bort utskrivna foton och far fler hogupplosta digitala istallet. Lattare for oss da vi inte bor i sverige.
    vi betalar 6300kr for 3 timmar.

Svar på tråden Får ni era bilder digitalt från fotograf?