• Little Nikki

Alias inte hemligt längre så nu drar jag!

Hej på er allihop!

Fick nyligen reda på att mitt alias inte är hemligt för andra fotografer - dom har tydligen klurat ut det på nåt sätt och då jag ville vara hemlig här så har jag nu beslutat att sluta skriva här. Jag har varit här för att hjälpa till och absolut inte nätfiska eller sådant. Mitt ego är helt enkelt för stort för att be om jobb utan jag vill att brudparen ska komma till mig pga att dom gillar mina bilder.

Jag kan tänka mig att en del här tror att jag på något sätt har fiskat efter jobb - vilket stör mig då jag själv hatar nätfiske.

Ni som har kontaktat mig vet ju att jag tvärnekat att ge ut min identitet trots att de hade kunnat leda till att jag fick jobb.

Så ni som hört av er - snälla skriv några rader och bekräfta det så e ni söta!

• Svar på tråden Alias inte hemligt längre så nu drar jag!
  • tolonta

Jag har inte hört av mig, men vill ändå säga tack till dig. Tycker du har bidragit med mycket bra tips och råd, som i alla fall jag har uppskattat.

• Celeste97

Tråkigt att förlora dig från BT!

• Fototrix

Little Nikki

Du påstår att du inte gått ut och nätfiskat bröllpstorget det stämmer rätt bra. MEN du och dina "kollegor" har i åratal tipsat och hänvisat till varandra, DET är vad jag kallar nätfiske och organiserad "smygreklam". I fotobranschen är ni väl kända och dom flesta serisösa fotograferna vet vad det är ni håller på med.

• Big Nikki

Fick skaffa mig ett nytt nick då jag gärna ville svara på detta men jag hade avregistrerat det gamla.

Trist att det är det fotografer tror om mig. Jag har refererat till andra fotografer - ja det e sant, jag har dock inte bett andra fotografer göra det för mig. Att det har blivit referenser till såna jag känner till är väl inte särskilt märkligt tycker jag. Jag har även refererat till såna jag inte känner som jag tycker e duktiga.

Jag känner mig definitivt inte som en oseriös fotograf. Hade jag vart oseriös så hade jag nog inte klarat mig så länge. Förstår inte vad skillnaden är mellan att tipsa om någon man tycker e duktig på internet eller att tipsa om någon när en kund ringer en på telefon.

Come on Fototrix - om nån ringer dig och vill boka dig och du inte kan - vad gör du då? Jo du refererar till någon du känner!! - eller hur? Är det också organiserad smygreklam då? Fotografer håller ju ihop - e det inte så? Jag vet för jag har fått referenser som från början kommit från stora namn i branschen pga att någon rekommenderat någon som har rekommenderat någon som i sin tur rekommenderat mig. Inget konstigt bara att man inte kan läsa om det på internet.

Men men - jag förstår ju att jag inte har en chans att övertyga någon om att jag inte är en ond person som redan bestämt sig för att jag är det. Men nu kan ni som stört er på mig i alla fall slappna av för nu försvinner jag ju härifrån.

Det är nog dags i alla fall - det e ju nu två år sen jag gifte mig. Tyvärr är det ju väldigt beroendeframkallande med Bt. Fast det e ju så klart bra för Bröllopstorget! Det e ett kanonforum när man ska gifta sig.

Jag kommer dock säkert inte kunna slita mig helt utan kommer säkert fortsätta läsa ibland. Ska försööööka låta bli.

• Daemia

Jag bara mååååste....trots att det inte har ett dugg med avslöjade nick, fotografi eller ens ett ynka bröllop att göra.

"Nätfiske (phishing) är en olaglig metod att på elektronisk väg försöka lura av personer kontonummer och kod, kreditkortsnummer , lösenord eller annan känslig information."

Ah...nu känns det, om än lite besserwisseraktigt, mycket bättre.

Fototrix skrev 2008-07-05 13:58:34 följande:
    Little NikkiDu påstår att du inte gått ut och nätfiskat bröllpstorget det stämmer rätt bra. MEN du och dina "kollegor" har i åratal tipsat och hänvisat till varandra, DET är vad jag kallar nätfiske och organiserad "smygreklam". I fotobranschen är ni väl kända och dom flesta serisösa fotograferna vet vad det är ni håller på med.
  • äckling

synd att förlora dina goda råd här little Nikki. När vi valde fotograf kändes det tryggt att ställa frågan om henne här och få svar från bl.a. dig om att hon är en av de bästa. Tack för råden och tipsen du gett!

• kärleksbacillen

Little Niki, jag vet att du vägrat säga vem du är! Trots att jag frågat. All yrkesheder till dig och lycka till!!

Svar på tråden Alias inte hemligt längre så nu drar jag!