Dikt på en kniv?
Hej!
Kan ni finurliga kvinnor inte hjälpa mig att komma på nått kort vackert och lite kul och kärleksfullt att gravera in på en fickkniv till min blivande som morgon gåva?
Hej!
Kan ni finurliga kvinnor inte hjälpa mig att komma på nått kort vackert och lite kul och kärleksfullt att gravera in på en fickkniv till min blivande som morgon gåva?
Emergency solver?
Datum för vigsel och namn?
nä vad tråååkig jag är..
HJälp mig snälla nån!
HAr nu inhandlat en skitläcker swiss army knife i stål. Ska hitta nån som graverar, men vad ska det stå?
hm.
Du eggar mig... ?? ;)
jaja, ok det var fruktansvärt låg humor.
haha du eggar mig ;) den var bra! :)) annars nån sån där på latin, amor vincit omnia eller hur det nu stavas :)
Kärleken övervinner allt. Ja det är inte så tokigt. Men dock väldigt klassiskt.. hittade några andra citat..
www.catweb.se/citat/latin.htm
Jag har valt ut några egna favoriter.
"Ad infinitum" - 'Till evigheten/ I det oändliga...
"Dum spiro, spero" - Så länge jag lever, hoppas jag
"Ex animo" -Från hjärtat
"Fidelis ad urnam" - In i döden trogen
"Multum in parvo" - Mycket i lite (framförallt bara roligt för att det är en fickkniv)
"Non mihi, non tibi, sed nobis" - Inte för dig, inte för mig, men för oss
"Quo fata ferunt" - Varthän vindarna än blåser
"Tu es ille vir" - Du är den mannen
Ha ha! Du eggar mig... Ja, det är rätt stil!
Tack tjejer!
Kommer någon på nått mer så skriv bara!
Fear less, hope more; whine less, breathe more; talk less, say more; hate less, love more; and all good things are yours. - Swedish Proverb
The life and love we create is the life and love we live.
?
You are my swissarmyknife ( menat du är allt jag behöver) låter inte lika bra på svenska så jag drog det på engelska
... inte skrockfull? "vassa föremål skär kärleken isär..."
Hur långt kan det vara det du vill skriva?
Jag tycker personligen att du ska skriva något av de latinska citaten.. Det skulle jag gjort. Gärna något som är lite dubbeltydligt...
;)