• Decibell

Hur fästa slöja i kort hår, hur gör man bra frisyr själv?

Hej alla! Jag har precis ringt runt till en massa frisörer och fått pris för håruppsättning. Det spelar tydligen ingen roll att jag har kort hår det kostar lika mycket ändå. Nu undrar jag om det är nån som har bra tips på var man hittar bröllopsfrisyrer för kort hår och om det är nån som vet hur man fäster slöjan och tiaran bra.

• Svar på tråden Hur fästa slöja i kort hår, hur gör man bra frisyr själv?
  • Cath

hej där!!!

Jag har också kort hår och ska ha slöja och tiara....försöker dock spara ut överhåret så mkt de går inför bröllopet så att min frissa har lite att jobba med *ags* hon var inte vidare glad kan jag säga....muttrade nått om att verkligen sätta henne på prov...men jag har fullt förtroende för henne..... dom gör som så att dom tupperar å sprayar sen tar dom små toffsar och tvinnar och som snurrar dessa runt tiaran...nu är de så att min slöja sitter fast i tiaran så...men sen måste dom ju ha nått att dölja fästet med så...*s* ska bli intressant å se om man får lös det sen...*skrattar*

• michelle

Tips till er med kort hår:

1.massor av hårspray..av ett lite dyrare slag,så att det inte blir klibbigt och ser ofräscht ut..de flesta frisörer säljer spray och kan råda dig med valet av detta -de vet sin sak.

2.För att få mer liv i håret så kan man alltid tona det med ett eller flera färger.

3.Köp massor av hårnålar i samma färg som ditt eget hår eller i samma färg som slöjan.

4. För tips om olika frisyrer kan du ju bläddra igenom olika modetidningar, böcker eller annat där det finns bilder på festande människor.

Här kommer ett förslag till den som endast vill ha blommor i håret:

1.dela upp det korta håret i två delar på varsin sida (som när man gör flätor) och sätt fast det med tunna gummisnoddar(går att köpa hos frisören)högt upp på varsin sida.

2.Allt hår som inte räcker upp kan du spray upp.

3.Ta fram blommorna och stick in dessa i varsin tofs..mycket blommor ska det vara!

Bara ett förslag av MÅNGA.

• Snusen

Hejsan!
    Jag undrar om ni ska fixa håret själv med tiara och slöja tror ni att det är svåt!
    Jag hittar ingen bra bild på kort lite poppig frisyr.
    Kan ni hjälpa mig snälla.....

• Cath

jag kommer helt sonika att sätta mig kl 8 på morron hos min frissa sen 14 år å låta henne göra sitt jobb..allri i livet att jag skulle försöka mig på detta själv...då skulle dom få skjutsa mig till psyket istället för till kyrkan *asg*

men har man lite mer hår än mig så...*s* kanske....

• Molle

Jag sydde upp min slöja på en kam. Tuperade håret bak till, fäste slöjan i detta och kammade sedan till håret över. Har kort hår. Hade även tiara men den satt som en smäck och behövde inte fästas alls.

Svar på tråden Hur fästa slöja i kort hår, hur gör man bra frisyr själv?