• ACochP

Hjälp! Läckö slott/Lidköping

Vi behöver tips vad gäller frisör, solist och transportföretag i Lidköping. Någon som kan hjälpa till? Vi bor själva i Göteborg och ska gifta oss på Läckö Slott i maj 2009. Om ni har gift er på Slottet så tar vi gärna emot tips, upplevelser och allt annat vi bör tänka på!

• Svar på tråden Hjälp! Läckö slott/Lidköping
  • Ule

Vigsel på Läckö Slott blir nog jättefint. Min enda erfarenhet därifrån är att min moster gifte sig där för 15 år sedan. Väldigt vackert och det finns ju möjlighet att ta fina bilder.

Jag har inga tips på det du frågar om eftersom vi har löst frisör, solist och transport genom släktingar och vänner. Vi bor också i Göteborg men gifter oss i Lidköping nu i sommar.

Titta gärna in på vår skaraborgstråd, där kan du säkert få mer tips: www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2819688.html

• ACochP

Tackar! Ska titta in på skaraborgstråden och leta efter mer info... Ingen annan som är från Lidköpingstrakten som kan rekommendera en frisör, solist... fotograf?

• Birella

Ja angående foto, vi använde Anund Foto i Lidköping, super!! Kan verkligen rekommendera henne.

• tolonta

Frisyr och smink ska jag fixa på Headlites i Lidköping. Har varit där och klippt mig en gång, och upplevde dem som duktiga och lyhörda. Om du väntar en månad så kan jag säga om det var bra eller inte...

• ACochP

Tack Birella och tolonta! Ska kolla upp dem... vi ska till Lidköping om 2 v och kolla runt lite...

Kan ni rekommendera någon restaurang där vi kan äta middag dagen innan bröllopet med våra gäster?

Tolonta: Jag väntar nyfiket på resultatet!

Mer tips önskas... solist till kyrkan till exempel, ingen som känner någon?

• tolonta

Den bästa restaurangen i Lidköping tycker jag är Stures krog, www.stureskrog.se

Solister vet jag att jag läste om i en bröllopsbilaga som följde med Lidköpingstidningen i våras... Men jag minns inte namn, och jag har inte kvar tidningen. Jag har två kompisar som sjunger på vårt bröllop, men de bor inte i närheten direkt...

• ACochP

Ska def äta där när vi åker upp...

Öd på med mer förslag... Jättebra!!!

• ACochP

Stures var stängt när vi var där.. så vi ska åka upp igen.. *ler*

Besökte Headlites och fick en jättefin service där, så jag bokade med dem. Väntar nu på hur det går för dig tolonta! Ska bli spännade att höra.

Vi bokade bröllopsnatten på Hotell Läckö, vilka fina rum de hade!!!

• tolonta

Jag var där på konsultation nu i veckan, och det känns jättebra. Hon var väldigt lyhörd för mina förslag, letade fram litet bilder att visa, höll upp och förklarade, frågade om en del detaljer och så... Kollade av hela tidsplaneringen så att vi skulle ha tillräckligt med tid plus extratid.

Svar på tråden Hjälp! Läckö slott/Lidköping