Heldags fotograf, vad betala ni?
Ni som haft, kommer att ha fotografen med under hela bröllopet vad har ni fått för priser eller betalat för detta.?
Ni som haft, kommer att ha fotografen med under hela bröllopet vad har ni fått för priser eller betalat för detta.?
Skulle tro att det skiljer sig mycket åt vart i landet det är.
Jag har pratat med en "hobby" fotograf som har egen studio osv som tar 2000 ca för heldag då räknar honmed 100 bilder + 10 bröllops bilder. Detta är i Kristianstads trakten.
Vi kommer att betala 3.000 för en heldag, men då är det en "hobby" fotograf som har det som sitt stora intresse. Vi hörde med en "riktig" han skulle ha 10.000.
2000 kr för en heldag kan säga är MYCKET billigt och ovanligt även för en hobbyfotograf. och 100 bilder för en hel dag låter mkt lite faktikst
min kompis hade en med nästan hela dagen och där vart det ca 300 bilder som dom fick bränt på en cd skiva och en del av dessa väldigt snyggt redigerade tror dom gav nästan 4000 kr och även det är billigt
5500 betalar vi. men då ingår även "secret box" om man vill det.
Vi ville ha en erfaren fotograf med personliga bilder i den stil vi gillar och bokade ett paket för lite drygt 15 000 kr för mellan kl. 14 - 21 (det här var 2005). Vi valde dock betydligt fler bilder sedan än vad som ingick i priset från början.
Vi betalar 9.000 kr från kl 12.00 till 01.00 och får väldigt många bilder(ca 800-1000 högupplästa bilder)
Det roliga var att mina vänner som överraskade med ett dubbelbröllop i pingst också hade valt honom så det var roligt att se hans bilder. Tyckte de blev jättefina. Ni kan kolla på lite av dem här(3 sidor med bilder)Tar lite tid att komma in på sidan)
gallery.mac.com/kasper.levison&bgcolor=black&view=grid
I det priset ingår även lite förstoringar och en förstoring på canvasduk + en bröllopsbok med 100 utvalda bilder.
angående 100 bilder så var de nog så att man fick 100 bilder hon fotar säkert betydligt fler. vet inte närmare dock eftersom jag kollade de för en väns räkning
angående 100 bilder så var de nog så att man fick 100 bilder hon fotar säkert betydligt fler. vet inte närmare dock eftersom jag kollade de för en väns räkning
Kosta gratis
Svärmor är fotograf!!!
Vi hade fyra timmars fotografering inklusive porträtt. Hon tog ca 100 bilder i timmen som hon sedan redigerar åt oss. Vi får en fotobok och en del förstoringar, tidningsbild, bilder på dvd. Om vi vill kan vi sedan köpa loss rättigheterna till alla bilderna. Vi gav 6000 kr och är väldigt nöjda med bilderna.
Vi betalar 500kr/h för två fotografer och kommer ha dem fr ca kl.11-22. Inga bilder ingår i det priset.
Jag betalar 2500:- för fotograf mellan 12.00-14.00 och 30 bilder.
Vi betalar 1500 kronor, men då är det en hobbyfotograf. Vi betalar även resa, boende och mat. Kollade med proffsfotografer och de skulle ha allt mellan 7000-20 000.
Han tar 4000:- för heldag och Ni får OBEGRÄNSAT med bilder på en CD för 4000:-
Här adress: www.fotockholm.se
Wow, det var inte dåligt pris med 4000kr för en heldag, obegränsat med bilder och inkl. skatt.