• elsi

    HJÄLP eksem underlivet (se rubrik: lichen sclerosis)

  • Svar på tråden HJÄLP eksem underlivet (se rubrik: lichen sclerosis)
  • elsi

    tack du, ja jag vet, ha tid i augusti igen... hon är fullbokad tills dess det är bara att hålla ut
    thanks

  • Tooticki

    Det måste väl finnas andra gynekologer, så att du kan få en tid snabbare?

  • Freckles

    Tror du att det är svamp? Testa isåfall Pevaryl på apoteket, köp paketet med både salva och vagitorium i. Så behandlas det både innifrån och utifrån.

    Kan inte ge mer tips (vet starkare salvor) men vet du inte vad det är vågar jag inte rekommendera nått...

  • bröllop080719

    Om du har så kraftiga besvär kanske du borde vända dig till närmaste gynakut eller åtminstonde till en anna gynekolog som kan ge dig en tid snarast.

  • anne på grönkulla

    Eller be att få en återbudstid, då brukar man kunna få komma på dan.


    Tooticki skrev 2008-07-01 19:02:33 följande:
    Det måste väl finnas andra gynekologer, så att du kan få en tid snabbare?
  • elsi

    tack alla,
    nej det är inte svamp. är behandlade för detta ta tabletter nu, en varranan vecka för svamp... få intensivt klåda av pevaryl

  • Freckles
    elsi skrev 2008-07-01 19:08:36 följande:
    tack alla, nej det är inte svamp. är behandlade för detta ta tabletter nu, en varranan vecka för svamp... få intensivt klåda av pevaryl
    Förstod inte riktigt... det var inte svamp men du blev behandlad för det?
    Har du fortfarande klåda?
  • elsi

    Ja em jo jag hade svamp och blev behandlade för det,
    ha använta starka salvar också.... inget hjälpa och det är därför jag måste bara hålla ut nu,
    Jag tror att min gyn ville att jag är fri från det vi ha provat för, kortison är för stark för min hy,
    usch vad ni är snälla... själv bilden är inte alltid på topp och när inte ens underlivet är snyggt känns allt hopplöss
    så skrev jag i rubriken Lichen Sclerosis

    hej, är ledsen
    är det någon därute som lider av förfärligt klåda/smärta/ flåd hud i underlivet... jo det blöder

    ha haft klåda till och från sedan tidig tonåren. Är sååååå trött på det.
    Svampen är behandlade, urinvägsinfektionen är behandlade. ha provade olika steroid salvar mm mm
    canesten/pevarryl gör klådan värre.
    jag tror att det är lichin sclerosis, en typ av envis eksem.
    Ha fått behandling för det en gång förrut, men nu måsta jag lägga av med allt för att se vad kan hjälpa.
    Huden är så rå och röd att det är till och med svidar i duschen.. min fästman är bortreste, och jag ville älskar med honom så...

    Jag vet, att egentligen... det är inget att göra, tänkte bara prata av mej, är lite låg idag.
    tack,

Svar på tråden HJÄLP eksem underlivet (se rubrik: lichen sclerosis)