Billigt tyg i taket?
I något tv-prgram med bröllopstema (tror det kan ha varit Bröllopsbonanza) så hängde hon upp något billigt tyg som gardiner och även i taket. Jag kan inte komma på vad detta tyg hette, kan någon hjälpa mig?
I något tv-prgram med bröllopstema (tror det kan ha varit Bröllopsbonanza) så hängde hon upp något billigt tyg som gardiner och även i taket. Jag kan inte komma på vad detta tyg hette, kan någon hjälpa mig?
puffar
Jag vill gärna ha tips oxå. Men kan det vara så att det hette filtduk?
Min mor och jag snackade om det häromdagen, hon hade för sig det hette filtduk...
Tror inte det var tyg utan en sorts väv som finns på blomsteraffärer! Tror klippen ligger kvar på hemsidan om du kollar på tvkanalens hemsida!
sizoflor kallas det i blomsteraffärer. Markduk i bygghandeln...
Ja, filtduk brukar man ha i trädgården. Det kostar ca 100kr för 20m ca 2,5m bred.
Ja men toppen! Det var ju riktigt billigt också!
Måste försöka piffa upp lokalen lite
Ikea har ett billigt spetstyg med prickar (vitt) för 7kr/m
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80080941
Det var fiberväv jag ska själv använda det både till dukning och att hänga i taket, se till bara att du får tag på en tunn väv annars faller den inte snyggt, har sett att det kan se väldigt olika ut beroende på affär och märke, på bahause finns en tunn på rulle som faller fint och inte har för mycket mönster i sig.
Tack hager! Vet du vad den kostar på bauhaus?
Men vad har den där markduken i bygghandeln för färg då?
Sizoflor (?) som man kan köpa i blomsterhandel är väl liksom lite finare? Och då kan man säkert få fler färger, men vanliga byggmaterial brukar ha tråkfärger ju?
Är det någon som har några fina bilder som visar hur man kan hänga upp det i taket?
Vi kommer även ha en hel del rislampor i taket...
Vi köpte tyget från Ikea för 7kr metern för å hänga i taket på vårt tält!!