• Fröken förväntan

Är det bara jag som anar troll i mossen :-)

Är det bara jag som tycker att det verkar finnas en del s.k. troll här inne som bara skriver strunt för att få oss "stackasrs stressade brudar" ur balans Någon annan som har några misstankar eller är det bara jag som är paranoid?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-01 12:36
    Menar såklart oss "stackars stressade brudar" men en uns ironi, vi är väl lugna som filbunkar allihopa

• Svar på tråden Är det bara jag som anar troll i mossen :-)
  • Sebastiána

En hel del här inne på BT handlar om sådant som verkar nödvändit men som faktiskt inte är det. Och allt det kan bli väldigt streeande om man just tror att det är nödvändigt.

Man behöver inte stolsöverdrag, favors till gästerna, man behöver inte skriva egna löften, man behöver inte ha färgtema, men behöver inte stressa upp sig för att följa den nymodiga sedan med något gammalt något nytt ("Guuud...var ska jag få tag på något lånat. Är så stressad!"), man behöver inte har tio olika sorters speciella blommor i brudbuketten - ta en färg som du gillar och välj sedan blommor i den färgen som det är säsong för.

Börja från scratch. Borgerligt eller kyrkligt? Stor fest eller liten? Vilka skulle ni vilja dela er dag med? Sedan kan ni ta från där. Gör det så okomplicerat som möjligt. Om det finns tid/ork med detaljer så ta dem sedan.

• Fröken förväntan
    Sebastiána skrev 2008-07-01 09:15:08 följande:
    En hel del här inne på BT handlar om sådant som verkar nödvändit men som faktiskt inte är det. Och allt det kan bli väldigt streeande om man just tror att det är nödvändigt.Man behöver inte stolsöverdrag, favors till gästerna, man behöver inte skriva egna löften, man behöver inte ha färgtema, men behöver inte stressa upp sig för att följa den nymodiga sedan med något gammalt något nytt ("Guuud...var ska jag få tag på något lånat. Är så stressad!"), man behöver inte har tio olika sorters speciella blommor i brudbuketten - ta en färg som du gillar och välj sedan blommor i den färgen som det är säsong för.Börja från scratch. Borgerligt eller kyrkligt? Stor fest eller liten? Vilka skulle ni vilja dela er dag med? Sedan kan ni ta från där. Gör det så okomplicerat som möjligt. Om det finns tid/ork med detaljer så ta dem sedan.
    Du missförstod mig nog lite . Jag var lite ironisk när jag kallade oss brudar för "stackars stressade brudar". Den senaste tiden tycker jag bara att en del trådsvar här inne verkar väääldigt påhittade... så jag undrade bara om någon annan har den uppfattningen eller om jag bara inbillar mig
  • Sebastiána

Du menar historier om klänningar som blivi felsydda eller forografier som brunnit upp?

• Tooticki

Hmm, har hängt på BT i ett år och när det faktiskt varit troll så har det varit väldigt uppenbart (jag minns t ex en het diskussion om att ha björnungar klädda i västar som dansade på bröllopet!). I övrigt tror jag att de flesta här inne är seriösa, annars är det ju för sorgligt...

• chamor

Inlägget om att sälja rättigheterna till sitt bröllop som var en het diskution för ett tag sen tror jag var ett "troll"

• Tooticki

Haha, ja det var det nog

• Fröken förväntan
    chamor skrev 2008-07-01 09:29:44 följande:
    Inlägget om att sälja rättigheterna till sitt bröllop som var en het diskution för ett tag sen tror jag var ett "troll"
    Ja, den kändes ju ganska uppenbar .

Det var bara att jag satt och läste igenom kanske 25 trådar nu på morgonen och i alla dem var det ett nick som hade svarat ganska märkligt tycker jag men kanske inte lika extremt som att sälja rättigheterna till bröllopet...

... men jag ska ju inte hänga ut någon här för jag har kanske jättefel. Fick bara en magkänsla och undrade om någon annan fått den
  • Anettan73
    chamor skrev 2008-07-01 09:29:44 följande:
    Ja men ack så kul den var att läsa...
  • Aleta

TS: jag förstår vad du menar...

• Fröken förväntan
    Aleta skrev 2008-07-01 10:19:07 följande:
    TS: jag förstår vad du menar...
    Skönt... att man inte är "paranoid" ensam, haha
Svar på tråden Är det bara jag som anar troll i mossen :-)