• IdaÄlskarLennart

Bröllopsgåva till min man. Hjälp mig att veta när jag ska ge han de!!!!!!

Jag har funderat länge på vad jag ska ge i bröllopspresent till min blivande man. och plöttsligt för någon dag sen så kom jag på det. Men jag behöver lite tips och råd och åsikter runt omkring mitt val av present.

Jag har ärligt och uppriktigt tänkt på att döpa en stjärna efter han. Kan de bli mer romantiskt?

Jag vet att man aldrig kan äga en stjärna, men just inom det företaget kommer den stjärnan alltid att ägas av han/oss. Det är tanken som räknas och jag gillar idén. det kostar 695kr och i det priset ingår:

STJÄRNCERTIFIKAT
    Detta signerade Certifikat innehåller namnet på din stjärna samt dess koordinater. Namnet kommer arkiveras i ett valv och införas i en bok som registreras av The copyright office of the United States of America.

STJÄRNKARTA
    Stjärnkartan hjälper dig lokalisera din stjärna och vi har även märkt ut din stjärnas omgivning. Tack vare den enkla och lättförstådda, men samtidigt vetenskapligt korrekta, layouten så kan du lära dig navigera himlen med ett teleskop eller kikare.

SMYCKE GRAVERAT MED KONSTELLATION OCH KOORDINATER
    Smycket som medföljer i paketet är en förgylld bricka i guld för Orion och silver för de andra paketen. Smycket är graverat med konstellation (stjärnbild) och de exakta koordinaterna till din unika stjärna. När du lägger beställningen får du även möjligheten att välja om smycket skall levereras som halskedja eller nyckelring.

"Allt levereras i ett presentpaket som också innehåller designade kort med information om konstellationer, stjärnor och universum, samt en CD som ger tillgång till Boken ?Global Star Registry? med möjlighet att söka efter din registrerade stjärna."

det jag undrar nu är:
    Ska jag ge han det på morgonen på kvällen när vi är på hotellet eller ska jag ge han det när vi fikar och äter bröllopstårta?
    Ger jag det när vi fikar så kommer jag slå ind et i ett paket och lämna ett telegram till som kommer läasas upp av våran precent utdelare och våran telegram läsare (han som ska läsa telegrammen innan han ger oss presenterna som ska öppnas).

i telegrammet ska det isåfall stå:

Käre Brudgum!!

Tillåt mig gratulera till världens kap
    I frökenlistan lämnar bruden ett stort gap.
    För kvinnan vid din sida är ju helt rätt
    -smart, snygg och med ett behagligt sätt.
    Kan även tvätta, måla, laga mat och baka,
    vad mer kan man begära av en äkta maka?

Snygg, sexig, intelligent och snäll,
    vacker, gosig och nästan helt utan gnäll.
    Om detta håller du säkert med,
    det och att häcken inte är för bred. (väl?)

Se nu till att vårda kärleken ömt
    när du idag får kvinnan som du alltid om har drömt.
    Köp henne lite godis då och då
    och du hennes livslånga kärlek kommer att få.

Du ser förresten rätt bra ut i din skrud.
    Återstår bara lyckönskningar till din brud,
    och låt mig helt fräckt vara rak:
    den där kostymen framhäver verkligen din snygga bak!

Några ömma ord och smek hennes hud
    så har du dig snabbt en lycklig brud.
    Nog med goda råd, för bruden har en väldig tur,
    rollen som äkta man kommer du att klara med bravur.

Därför vill jag nu höja mitt glas
    då du idag får kvinnan som du med i framtiden får dras.
    Gratulerar på din stora dag,
    fast ingen är lyckligare än jag!

Älskar dig mest!

Puss & Kram
    Från Din Fru

• Svar på tråden Bröllopsgåva till min man. Hjälp mig att veta när jag ska ge han de!!!!!!
  • IdaÄlskarLennart

Någon som kan hjälpa mig??? tips, ideér??

• 20080802

Det vanligaste är väl att man ger sin nyblivna make/maka en morgongåva snarare än en bröllopspresent och då bör den väl överlämnas på morgonen efter bröllopet.

Men om du vill ha telegrammet uppläst inför gästerna kan du väl låta någon komma in med det under middagen till toastmaster (om ni har sådan).

• tolonta

Presenten dagen därpå. Såvida du inte av någon anledning jättegärna vill att alla gästerna ska få veta vad du gav?

• IdaÄlskarLennart

jag vill ge de samma dag =)

• 20080301

Vi gav varandra våra presenter på bröllopsmorgonen för ingen av oss hade lust att släpa på dom till hotellet

Svar på tråden Bröllopsgåva till min man. Hjälp mig att veta när jag ska ge han de!!!!!!