• IdaÄlskarLennart

    Får min lossaspappa komma trots omständigheterna??

    Min mamma och min lossaspappa har gjort slut. Anledningen till detta är att min mammas kille för andra gången varit otrogen. Mamma är naturligtvis lessen över detta men de jag känner att är mest tragiskt är att vi alla barnen hamnar i kläm. Mamma vill inte att vi ska surra med Aimo för att hon känner sig så sviken. Men sammtidigt så älskar jag ju han efter alla dessa år. Och dessutom så är han extra viktig för mig nu då jag förlorade min lossasbrors (hans son) den 6 janurai =( banden knöts stakare då vi fick sörja hans plöttsliga död då han valde att ta lovet av sig.

    Min varlevande lossasbrorsa pontus älskar oss och vill komma till mig. Jag har lovat att han ska få göra det.

    Men för att komma till de som har med böllop att göra så är det så att trots mammas och Aimos krossade förhllande så vill jag ha min lossasbror och Aimo på bröllopet, men vad säger mamma tro? Hon vill inte ens att jag pratar med Aimo. Vad ska jag göra? skita i att ta dom till bröllopet eller välkommna dom med öppna armar trots hans betende mot mamma ? för att jag förneker ju inte att han varit ett svin !!!

  • Svar på tråden Får min lossaspappa komma trots omständigheterna??
  • Tooticki

    När gifter ni er? oO det är ett tag kvar kanske du kan lägga saken på hyllan för ett tag och sen ta upp med din mamma hur mycket det skulle betyda för dig att ha honom där.

    Jag är av den uppfattningen att det är viktigt att inte tvinga barnen att välja sida, oavsett om han varit otrogen eller ej så har han varit en bra styvfar; och det är det viktigaste för dig!

  • IdaÄlskarLennart

    det är bara en 47 dagar kvar .. det vill säga en och en halv månad ungefär


    Tooticki skrev 2008-06-30 22:54:23 följande:
    När gifter ni er? oO det är ett tag kvar kanske du kan lägga saken på hyllan för ett tag och sen ta upp med din mamma hur mycket det skulle betyda för dig att ha honom där.Jag är av den uppfattningen att det är viktigt att inte tvinga barnen att välja sida, oavsett om han varit otrogen eller ej så har han varit en bra styvfar; och det är det viktigaste för dig!
  • matildaochniklas

    Jag tycker nog att du ska prata med din mamma och förklara hur du känner. Jag tycker du ska göra samma sak med din låtsaspappa. Som tooticki säger ska du inte behöva välja sida, han har ju varit bra för dig.

    Lycka till!

  • IdaÄlskarLennart

    tack för svar, men jag vet inte hur jag ska säga det och jag har ganska ont om tid !


    matildaochniklas skrev 2008-07-01 00:50:41 följande:
    Jag tycker nog att du ska prata med din mamma och förklara hur du känner. Jag tycker du ska göra samma sak med din låtsaspappa. Som tooticki säger ska du inte behöva välja sida, han har ju varit bra för dig.Lycka till!
  • matildaochniklas

    Säg precis som du har skrivit här. Att han har betytt mkt för dig och att du vill att han ska vara där fast han har betett sig illa och sårat din mamma. Säg att du förstår din mamma (för det antar jag att du gör) men att ni under din dag kanske kan försöka bortse från det han har gjort och se till att han varit en god låtsatspappa till dig. sen behöver kanske inte din mamma sitta bredvid honom om hon absolut inte vill.

  • matildaochniklas

    det som har hänt är trots allt mellan din mamma och honom, du ska inte behöva välja någons sida då.

  • IdaÄlskarLennart

    de värsta är det att varken moster, morfar eller nån annan tycker om han ! dom är så elakt htiska mot honom på grund av hand otrohet och det =/ hjälp !! men ni har rätt.. borde prata med mamma .. de är ju mitt bröllop !

  • matildaochniklas

    Jag förstår att det är en jobbig sist! Men jag tycker nog ändå att man måste kunna se på honom för allt han gjort och inte bara hans otrohet.

  • Sebastiána

    Om det hade gällt din biliogiska pappa och dina föräldrarna inte varit skilda hade det ju varit självklar att du bjudit honom trots otrohet osv.

    Detta är din låtsaspappa som du dessuton står nära (jag vet en del som inte alls står så nära med sin biologiska pappa). Det är klart att du får bjuda honom. Du bjuder ju honom i rollen som låtsaspappa och inte som din mammas pojkvän!!!

  • IdaÄlskarLennart

    ja står närmare min lossas pappa än min papap.. jag pch min pappa har ingen kontakt


    Sebastiána skrev 2008-07-01 06:39:11 följande:
    Om det hade gällt din biliogiska pappa och dina föräldrarna inte varit skilda hade det ju varit självklar att du bjudit honom trots otrohet osv.Detta är din låtsaspappa som du dessuton står nära (jag vet en del som inte alls står så nära med sin biologiska pappa). Det är klart att du får bjuda honom. Du bjuder ju honom i rollen som låtsaspappa och inte som din mammas pojkvän!!!
Svar på tråden Får min lossaspappa komma trots omständigheterna??