• Malaki

blir så trött på människor....

Hejsan,
    Ingen stor grej egentligen men är bara ett typexempel på människor i dagens samhälle.. Som många har sagt på BT, så visar sig en dels rätta ansikte när det är dags för bröllop.. Vi har tidigare sagt att vi inte ska ha ngt sånghäfte (till min blivande svärmor) för att det känns lite löjligt när vi är totalt 12 personer... Men nu får jag veta att hon gjort ett sådant i alla fall. Jag menar varför fråga om vi vill ha det, när hon ändå gör som hon vill? Ingen stor grej alls men det är inte utan att man blir lite tröttt.

• Svar på tråden blir så trött på människor....
  • Jen82

Ahhh jag hade blivit så arg.
    Känns lite onödigt gjort av henne.
    Kram

• lycklig78

Yessss, I know

Man blir trött! Visst, hon vill hjälpa till men då präglar hon ju middagen med sånger HON tycker är lämpliga.

• Paeonia

Jag förstår hur du känner.
    Min mamma, jag upprepar MIN egen mamma ska alltid hitta på saker som jag endast tycker är pinsamma.
    Jag har en känsla för att så blir det även denna gång
    Vi kommer inte ha fest efter vigeln av många orsaker. Endast mingel en timme med snittar och bubbel innan vi drar på bröllopsresa.

Hon har nu gett hintar om att hon kommer hitta på något som vi kommer bli sååå chockade över......suck. Jag vill inte bli chockad på vår dag. Hon ska alltid själv stå i centrum....

Både jag och min sambo har sagt att vi inte vill bli chockade den dagen utan vi vill ha det fint och lugnt precis så som vi själva lagt upp det. Men Nejdå som brudens mor har hon minnsan rättigheter!!!säger hon!!!
    Blir så jävla trött, jag har sagt till henne att något spex blir det inte tal om. Det är en av anledningarna till att vi valt bort festen, vi avskyr allt sånt.
    Men hon bara flinar........

Jag har sagt att rent tidsmässigt funkar sånt inte heller. En timme sen kommer vår chaufför. Ska hon då ta så mycket som 10 minuter så rasar allt.
    Men hon bara flinar.....

Förlåt att det blev lite långt men jag blir så upprörd när jag tänker på det.....

• Malaki

mmm.. min mamma (som var min anonyma källa ;-D) ville inte att jag skulle säga det till m2b.. men jag tänkte att det är bättre att säga det nu så irritationen hinner att släppa istället för att bli sur på bröllopsdagen över att det redan ligger häften på bordet...

• Malaki

mmm.. min mamma (som var min anonyma källa ;-D) ville inte att jag skulle säga det till m2b.. men jag tänkte att det är bättre att säga det nu så irritationen hinner att släppa istället för att bli sur på bröllopsdagen över att det redan ligger häften på bordet...

• lycklig78

Ååååå va arg jag skulle bli! Man vill väl mingla och prata med gästerna den timmen.

Hoppas bara det är något bra hon ställer till med.

Men jag tycker heller inte om överrraskningar. Otacksamt kanske, men sant!

• Malaki

oooops menade inte att posta inlägget två gånger

Paeonia: håller med dig fullständigt... tyvärr kommer hon få många tillfällen under kvällen då vi har tre-rätters.. känns som att hon bara bestämt sig för att det ska vara på ett visst sätt som HON bestämmer och då ser hon till att det blir så vare sig vi vill eller ej.. men men.. de där sånghäftena kanske "försvinner" ;-D ?

• Paeonia

Nej det blir aldrig något bra hon ställer till med, tyvärr

Bara hon själv får stå i centrum och att hon själv förstår skämten....

Jag måste försöka prata med henne igen och det tar emot så fruktansvärt.

Jag misstänker att det har något med klädseln att göra samt ett teaternummer.
    Som brudens mor brukar man vilja sätta på sig det finaste man har och hon tycker om att klä upp sig lika mycket som hon tycker om att klä ut sig. Nu är det nog det senare hon tänker ta till....

lycklig78 skrev 2008-06-30 22:34:05 följande:
    Ååååå va arg jag skulle bli! Man vill väl mingla och prata med gästerna den timmen.Hoppas bara det är något bra hon ställer till med.Men jag tycker heller inte om överrraskningar. Otacksamt kanske, men sant!
  • Paeonia

Kanske kan ni göra en ritualisk eld av sånghäftena?

Malaki skrev 2008-06-30 22:36:47 följande:
    oooops menade inte att posta inlägget två gånger Paeonia: håller med dig fullständigt... tyvärr kommer hon få många tillfällen under kvällen då vi har tre-rätters.. känns som att hon bara bestämt sig för att det ska vara på ett visst sätt som HON bestämmer och då ser hon till att det blir så vare sig vi vill eller ej.. men men.. de där sånghäftena kanske "försvinner" ;-D ?
  • Malaki

Heheheh varför inte ;-D vi ska ju ha ljus... - kan se det framför mig hehehh

och ni - kan ni inte lura din mamma att minglet är ngn annanstans.. så smiter ni bara iväg lite lätt?

Svar på tråden blir så trött på människor....