Vi skulle ha ett billigt bröllopet från början men det har nu rusat iväg en del. Tycker ändå att vi kommit ganska bra undan för att ha 107 gäster i Stockholm med priser därefter... Mina bästa budgettips är tänka efter vilka kontakter du har? Att om det görs tex lunch eller middagsmat på ditt eller någon annans jobb. Fråga då om de can göra hela cateringen därifrån. Jag får en gigantisk buffé med dyra råvaror för 200 kr per person. Serveringspersonal har jag raggat upp på en restaurang. De kommer servera och hålla ordning för 1000 kr var i fickan, från 15.00-01.00. Jag tog kontakt med en avlägsen bekant som råkar jobba som konditor, han fixar tårta för 25 kr biten i gengäld hjälper jag honom med en annan sak. Mina blommor köper jag på hötoget, 2 tärnbuketter, brudbukett och 2 corsace, 700 kr. Då är det vita rosor och rosa pioner bl.a. Min klänning är uppsydd i Thailand, äkta råsiden. Den är fin nu men med facit i hand var det dumsnålt. Har fått göra måpnga korrigeringar men nu har jag min fina sidenklänning med spetsdetaljer för ca 4000 kr.
Min M2bs frack är köpt på tradera, vi åkta o provade innan vi la ett bud och den satt perfekt. Frackskjorta av finsate kvalite är köpt på blocket för halva priset. de var använda 1 ggr och vi betala 70 % av vad den kostar på Ströms herrmode.
Några tips på vägen. Det är mycket jobb med att ordna ett budgetbröllop men kan man spara 20 tusen på dte kan man kanske ha roligare för de pengarna, anser jag. Lycka till!