• Fröken förväntan

Festprogram till alla gäster?

Bör man göra ett festprogram till varje gäst, eller kan man göra ett per par(vid borden)? Vi hade tänkt att skriva ut på skrivaren här hemma men galet vad många sidor det blir.
    20 sidor per program = 10 A4 x 70 gäster = 700 sidor!!! Ojdå. Eller är det inte så mycket som det låter?

• Svar på tråden Festprogram till alla gäster?
  • HurraViSkaGiftaOss

Ja, alla måste få ett eget program. Jobbigt men sant..

• Fröken förväntan
    HurraViSkaGiftaOss skrev 2008-06-29 23:28:07 följande:
    Ja, alla måste få ett eget program. Jobbigt men sant..
    Men grrr...
  • kassandra

mycket pappe nästan en hel skog ! Jo jag tänkte oxå på det.barnen behöver väll inget iallafall. eller?

• HurraViSkaGiftaOss

Dom behöver två var för dom river sönder dom..
    Nej då, skojade bara.

Beror väl på hur gamla dom är. Vissa kan ju tycka
    det är spännande.. Speciellt tjejer..

• tolonta

Det är rätt jobbigt att dela program med någon annan... (Var ganska ofta så på studentsittningarna, minns jag).

Men räknar du verkligen rätt på antal sidor? 20 sidor, och jag antar att du har dubbelvikta A4 (på ena eller andra hållet). Då har du faktiskt 4 sidor på varje A4 = 5 ark per program. Halverat antal, alltså! Och litet pyssel är det, men inte så farligt... Ha en extra bläckpatron redo, dock!

• trampetroll

Nej, jag anser inte att alla behöver ett festprogram. Det kommer inte vi att göra och jag har varit på bröllop och fester där man gjort ett för ett par och ett för singlar. Det hadlar ju också om att få ta med sig festprogrammet hem och vad ska ett par med 2 till? Men det beror ju mycket på dukning och sådär så ser det ju helt klart trevligare ut om alla får varsett men vi personligen ser ingen mening i det. Vi var på ett bröllop och tyckte till och med att det var mysigt att få dela på ett gemensamt, kura ihop sig och gulla och läsa. Sedan läser man ju inte festprogrammet hela tiden heller utan emmellanåt och då blir det ju naturligt att man turas om.

• Fröken förväntan
    tolonta skrev 2008-06-29 23:31:47 följande:
    Det är rätt jobbigt att dela program med någon annan... (Var ganska ofta så på studentsittningarna, minns jag). Men räknar du verkligen rätt på antal sidor? 20 sidor, och jag antar att du har dubbelvikta A4 (på ena eller andra hållet). Då har du faktiskt 4 sidor på varje A4 = 5 ark per program. Halverat antal, alltså! Och litet pyssel är det, men inte så farligt... Ha en extra bläckpatron redo, dock!
    Tack! Du har såklart rätt... matematik-knölarna har nog gått och lagt sig (borde jag också göra snart )

Då blir det ju barar 350 ark, ingenting ju (i jämförelse)
  • lillamaa

sen beror det ju på vad man har med i festprogrammet.

om man har med mingelbingo eller något liknande så är det ju tråkigt att dela!

• stenbruden

Tycker helt klart att alla ska få varsitt..

• Augustibruden 2008

Jag tycker att var o en ska få ett.

Rekommenderar varmt att kolla upp m ett tryckeri!
    Oftast så kostar det ej så mkt som man tror!!

Svar på tråden Festprogram till alla gäster?