• nawla

Samma idé som oss...

Vi var på bröllop igår och de hade samma idé med placeringskorten (att skriva namnen på stenar) som vi tänkt ha. Nu känns det lite fånigt om vi också gör så, det är nämligen sambons kusin som gifte sig så det är samma släktingar på hans sida som kommer på vårt bröllop. Känns lite som att härma efter...
    Sambon tycker inte att det gör något eftersom de valt brunaktiga stenar och vi har plockat vit/svarta stenar men det är just att det är samma idé som stör mig. Säkert jättefånigt men så är det

Hur skulle ni gjort? Kört på med samma idé eller göra något helt annat med placeringskorten. Stenarna (som vi redan har plockat) kan vi ju använda som bordsdekorationer tillsammans med vaserna med rosa rosor och gerbera...

• Svar på tråden Samma idé som oss...
  • lillP

jag är en sån person som skulle tycka att det kändes fånigt att ha samma typ av placeringskort. Antagligen är det ingen annan som tänker på det/bryr sig, men jag skulle nog skippa det ändå. Sån är jag, lite fånig

• grabbarna

jag skulle nog också skippa det men jag är en sån som inte vill vara som alla andra, sitter själv och brottas med fästhäftet och försöker hitta saker som sambons systrar inte hade i sina trots att det är 6 år sedan..men,men.....

• lillP

*skrattar* exakt sån är jag också Saker och ting blir lite mer besvärligt... men det är det värt

grabbarna skrev 2008-06-29 17:54:50 följande:
    jag skulle nog också skippa det men jag är en sån som inte vill vara som alla andra, sitter själv och brottas med fästhäftet och försöker hitta saker som sambons systrar inte hade i sina trots att det är 6 år sedan..men,men.....
  • grabbarna

ja besvärligt är rätt ord men det är ju klart roligare om 80% av gästrna inte sett/läst sakerna man har med flera gånger tidigare

lillP skrev 2008-06-29 17:57:58 följande:
    *skrattar* exakt sån är jag också Saker och ting blir lite mer besvärligt... men det är det värt
  • Pyron

Kan bara instämma övriga.
    Jag hade skippat det, hade hittat på nåt helt nytt, trots att det inte skulle varit lätt.

• FruRålin080808

Jag hade inte brytt mig utan hade kört på det som vi tänkt från början...

• Ankan80

Såg en fin dukning med snäckskal/mussleskal där det låd 3-4 skal med det böjda uppåt och sen stod ett skall upp med namnet skrivet på insidan. Svårt att förklare.

• Ankan80

Jisses som jag stavar...

• Gotlandsbröllop0808

Jag hade också tänkt stenar först, men senaste året har jag varit på två bröllop med stenar som placeringskort... Nu har vi en annan plan istället. Ett tips som är billigt är att skriva namnen på fina blad, exvis murgröna, med guld- eller silverpenna. Jag testade att lägga bladen i kylen över natten och de höll sig finfint, så behöver ni inte tänka på att göra det samma dag!

Lycka till!

Svar på tråden Samma idé som oss...