• Hjärta av guld

Fira speciella datum i förhållandet

Måste fråga hur era relationer ser ut med att fira speciella datum, såsom dagen när ni blev ihop, förlovningsdag, bröllopsdag.

Firar ni sådant? Hur firar ni isf?

Jag blir bara så full i skratt för härromdagen kom jag på att vi hade glömt att fira vår förlovningsdag... igen (som var för flera veckor sen)! Har hänt andra år också, haha. Undrar hur det kommer bli när man gifter sig, kommer vi glömma det med

• Svar på tråden Fira speciella datum i förhållandet
  • Tutik och Prasart

Vi firar dagen vi blev ihop med ett grattis.
    på 1 års dagen så gav något litet bara. i år blev det grattis på sms.
    förlovnings dagen har vi inte firat än, men det blir väll ett grattis där med och en kram kan jag tänka mig inget störe.
    jag är inte gift än så jag vet inte om jag kommer fira det sedan.

hihih man brukar ju glömma saker ibland.

• Stjärnblomma

Både jag och min man är superdåliga på att komma ihåg datum. Vi får ha påminnelser i mobilen för att minnas våra egna födelsedagar, typ. Jag vet inte ens vilken månad vi träffades. När det gäller bröllopet vidtog jag därför åtgärden att insistera på att det skulle bli den 4/4. Det vore väl sjutton om man inte skulle klara att minnas det! Dessutom friade jag den 22/2, fast det var helt oplanerat... Nåja, vi får väl se nästa år om knepet funkade!

• JPerlestam

Vi ser till att iaf komma ihåg våra speciella datum men vi firar dem inte speciellt. Vi fyller år på samma dag så vi brukar fira rejält då istället. Tror dock att det kommer att bli annorlunda med bröllopsdagen.... =)

• Hjärta av guld

Haha, skönt att höra att man inte är den enda med dåligt minne

Vi var jätteduktiga förr om åren. Första året vi var ihop kom sambon med blommor varje månad i 12 månader, efter det sa vi att vi bara ska fira årsvis. Jättegulligt. Nu är vi superdåliga på att ens komma ihåg dessa datum

• Kärlek ger näring åt själen

Vi firade alla våra "dagar" första året.. sedan blev det mindre o mindre På vår 1 års dag så åkte vi ut till stället där vi träffades/förlovade oss/ o han friade.. så det kändes mer speciellt.. men annars så är vi nog också ganska dåliga på att komma ihåg *Asg* Blandar gärna ihop dagarna med *Asg*

• Hjärta av guld

Haha, ändå så har man tillexempel ringen som hjälp med datum i. Satt och lekte med den och såg helt plötsligt datumet. Ringde till sambon och sa "gissa vad vi har glömt igen"... Bara massor med skratt åt det *ler*

• 27juni2009

Vi firar 9 år idag faktiskt
    Vi brukar säga grattis, karamas lite o om de e tillfälle äta äta något extra gott eller en fika. Kommer fira imorgon istället eftersom det är en fredag o imorgon är det ju ett år kvar till vi gifter oss :-P lite extra att fira

• SaraPayam

Vi firar det datumet vi blev tillsammans :) Med andra ord så avställer vi en dag i månaden till bara varandra, vi tycker att det är mysigt att göra så. Sen firar vi ju även vår förlovningsdag, mm.
    :)

• Kärlek ger näring åt själen

Haha Tur man egentligen kan skratta åt det menar fy va hemskt det är när man ser på tv o de glömmer bort bröllopsdagen eller något liknande.. *S* Själv så tar jag inte det så super hårt.. kanske just bröllopsdagen nästa år men inte annars

har en arbetskamrat som har varit gift i 13 år och på deras 10års dag så glömde de totalt bort bröllopsdagen tills deras föräldrar kom över med en blomma *Asg* Och de bara tittade chockade på dem
    Hjärta av guld skrev 2008-06-26 19:27:18 följande:

Haha, ändå så har man tillexempel ringen som hjälp med datum i. Satt och lekte med den och såg helt plötsligt datumet. Ringde till sambon och sa "gissa vad vi har glömt igen"... Bara massor med skratt åt det *ler*
  • Silva79

Vi har firat dagen vi blev tillsammans några gånger men vi har glömt det några gånger också, är inte så noga med det. Bröllopsdagen kommer det nog bli detsamma med.
    Min man är ingen direkt romantiker så ska vi göra någonting så måste jag ta tag i det.

Svar på tråden Fira speciella datum i förhållandet