All Inclusive Grekland
Vill ha tips om All Inclusive hotell i Grekland.
Var, vilken ö & vilket hotell? Med vilka åkte ni? När åkte ni? Om ni kommer ihåg, vad fick ni betala?
O allt annat ni kan komma på att tipsa om i samband med resan
Vill ha tips om All Inclusive hotell i Grekland.
Var, vilken ö & vilket hotell? Med vilka åkte ni? När åkte ni? Om ni kommer ihåg, vad fick ni betala?
O allt annat ni kan komma på att tipsa om i samband med resan
Åkte med Langley till Kreta. Tror det kostade 7000 för två veckor (vi åkte i början av oktober). www.langley.eu/sv/Sommar/
All inclusive är nog inte så där jättevanligt i Grekland och Italien, möjligen så kallad hel- eller halvpension.
Vi har varit på Kreta. Makrigialos. Helpension.
Jättehärligt ställe. Men det är ett sådant familjehotell så det är ganska stojigt. Sen är det en jätteliten ort och inget att göra om man är ute efter det. Men stranden är kanon...
Pris vet jag ej, för jag blev bjuden
"Club Med" kanske har all inclusive även i Grekland (sök på nätet).
Här är ett hotell i Hersonissos (H ligger inte så väldans långt ifrån flygplatsen i Heraklion om ni bara bokar stolar och hotellet själva):
gogreece.about.com/gi/dynamic/offsite.htm&sdn=gogreece&cdn=travel&tm=40&gps=51_837_812_642&f=00&su=p531.50.336.ip_&tt=2&bt=0&bts=1&zu=http%3A//www.maris.gr/silva/
Makrigialos är Ving's "familjehotell".
Vi var på Kreta på vår bröllopsresa och bodde på Kalimera Kriti hotell. Jättefint och vi hade halvpension vilket passade oss utmärkt.
www.kalimerakriti.gr
Vi åkte med någon av de stora drakarna, typ Apollo, Ving eller Fritidsresor.
Maten är så bra i grekland så all inclusive är itne nödvändigt. Man missar nog många fina små restauranger med underbar mat om man bara äter på hotellet.
Makrigialos är ett jättefint hotell (Sunwing resort), frukost buffén var under för 9 år sedna när jag var där! Middagarna åt vi utanför hotellet, det blir oftast godast så.
frukost buffén var underbar ska det ju stå
Det stora Blå skrev 2008-06-26 17:04:15 följande:
Vi var till Rhodos för något år sen. Åkte med Airtours, Avra beach hette hotellet. Betalade strax under 15000 för två vuxna och två ungdomar (1 vecka i maj).
Hotellet erbjöd lunchkorg om man skulle iväg på utflykt, bara att beställa dagen innan och kostade inget extra. Men bara för att man tar all inclusive måste man ju inte tvunget äta alla måltider på hotellet. Vi tyckte det var prisvärt även fast vi åt på olika restauranger också. Känns lyxigt när man kan ligga vid poolen och sen bara hämta vad man vill från baren.
Tänk bara på att all inclusive inte betyder samma sak överallt! jag vet en som brukar åka all inclusive. På ett ställe knackade de på och frågade om barnen ville ha choklad men när de var på en annan resa så ingick enbart frukost, lunch och middag och de kunde inte alls bara gå och ta vad de ville fårn baren i form av mellanmål etc... låter lite skumt det där tycker jag...
Japp... även olika aktiviteter kan skilja mycket. På det hotell vi var på ingick tennis, vattengympa och morgongympa. Vissa hotell erbjuder ännu mer utan kostnad, medan andra tar betalt för allt - trots all inclusive. Så kolla ordentligt vad just ert hotell erbjuder.
Svar till "lycklig78"
Vi brukar aldrig kolla efter "all inclusive" i katalogerna, men det är klart att även Grekland naturligtvis måste hänga på den trenden och kunna konkurrera med t ex Turkiet.
Vi tycker att vitsen med att åka till Grekland är just maten på små genuina grekiska tavernor i gränderna, och inte internationella buffébord.
Men, har man flera barn med sig kan det senare vara bekvämt förståss.