Hållare eller handbunden?
Som rubriken lyder...
Vilket är bäst?
Som rubriken lyder...
Vilket är bäst?
Hållare håller längre, så på det sättet är det bäst. Men vilket som är bäst beror på vad du ska ha för någon form på buketten. Jag hade en med lååååånga skjälkar och kunde därför inte ha hållare. Du kan se i mitt galleri om du vill. Personligen tycker jag att det är snyggast, alternativt en mindre kompakt bindning i hållare som "väller över" -om du förstår hur jag menar?
Hej K-näring
Det beror på vad du har för klänning.
Rådgör gärna med din blomaffär.
Visa gärna en bild på din klänning så kan de motivera vad du skulle bli bäst med eller förslag.
Sjäv ska jag ha en 20-tals inspirerad klänning
till den ska jag ha en rund bukett hanbunden direkt i handen
Med blad som avslutning.
Lycka till iabiab
Jag hade hållare för att inte få fläckar på klänningen och för att min bukett var så avancerad att det inte gått att ha den utan h´llare
Jag var hos en blomaffär men de verkar måttligt intresserade
Men jag har en "enkel" Axelbandslös klänning med broderier.. så det är ingen direkt avancerad klänning. Bild finns i galleriet.
Jag har funderingar på att ha en rosbukett med orkidéer som hänger ner på "trådar".. Så frågan är vilket som bäst.
men om man har hållarare.. var gör man av buketten under middagen då? Ställer man den i vas som vanligt eller?
Ush jag är såå ådum när det gäller blommor så det står härliga till *asg*
Jag kommer att ha buketthållare och den ställer jag i en vas sen under middagen ( utan vatten)
Man sätter bara ner hållaren i en vas, glas eller vad som helst så står den där
Aha smaart Kanske bättre att ha min i hållare o tärnans handbunden
Tack för hjälpen alla