• Myran 0802
    Äldre 25 Jun 23:28
    3957 visningar
    21 svar
    21
    3957

    2 augusti 08

    Misstänker att det är fler än bara jag som gifter mig då. Tänkte att om ni har lust att vi kan prata lite här inför. Vad som är kvar att göra. Har inte hittat någon tråd för 2 augusti, så jag startar en. Är enbart 38 (strax 37) dagar kvar innan vi står som brud/brudgum.

    Hur ska ni ha det stort, litet, mellan, många gäster få gäster etc Börjar ni bli nervösa?

    Vi ska ha ett litet bröllop så jag har inte pratat så mycket på BT på ett tag då vår son tar den mesta tiden av en just nu. Allt har blivit så riktigt nu har haft samtal med prästen, beställt ring och nu har osa gått ut också.

    Någon som har lust att prata lite inför dagen?

  • Svar på tråden 2 augusti 08
  • Mini Pling
    Äldre 25 Jun 23:37
    #1

    Vi ska va pa slottsvillan i huskvarna. Vi bor i england, sa har precis kommit tillbaka fran sverige efter att ha traffat vigsel forrattaren, fotograf, prov smakat tarta o fixat alla papper osv. Borjar bli lite stressad att vi hr glomt nagot! :)

  • Jesska
    Äldre 26 Jun 11:18
    #2

    Oooo snart dags! Som jag har längtat. Vi har ca 120 gäster och ska laga all mat själva(vilket stressar mig mest, men min blivande man håller i trådarna för den biten tack och lov). Kvar att göra är väl ändå en del, men det känns som om läget är under kontroll... Törs man säga så?
    Min klänning är insydd och klar och den blev jättefin. Har skor som måste gås in, underkläder nästan klart. Smink bokat, frisör fixat etc.
    Ska snart börja arbeta med bordsplaceringen då vårt OSA datum är 30 juni. Det kommer att bli svårt!
    Min blivande mans morfar ska viga oss så det känns bra.

  • Myran 0802
    Äldre 26 Jun 11:22
    #3

    Åh vad mysigt, vad fick er att åka till Sverige och gifta er? Gick det bra med prästen? Jo jag tror du fick med allt. Så har jag suttit och funderat också. Ska ni ha stort lr litet?

  • Myran 0802
    Äldre 26 Jun 11:25
    #4

    Jesska: Oj, det var inte dåligt med gäster. Känns det bra? Oj, ska ni laga allt själva? Vad ska ni göra? Man ska nog inte säga så, fast jag har gjort det några gånger, får se om det håller sig. När ska du börja gå in skona? Jag ska nog börja i veckna, men är lite svårt att springa i klack när man har en snart fyra månaders här hemma. Hur ser det ut kommer alla? Vi hade bjudigt 36 st och vi blev 28 st.

    Men vad mysigt, med att hans morfar skall viga er. Viger ni er borgligt lr är han präst?

  • Jesska
    Äldre 26 Jun 18:22
    #5

    Myran 0802: Tänte börja nästa vecka! Oj med en 4-månaders kan det bli svårt med skor:) Men vad mysigt!
    Vi ska laga en trerätters, min sambos moster är van vid att laga mat till massor så hon koordinerar det hela, jag tror det blir bra. Vi har bjudit över 120 men blir nog runt 120, därför vi måste göra maten själva har inte råd med catering:)
    Hans morfar är präst så vi ska gifta oss i kyrkan.
    Hur ska ni gifta er? Har du kunnat fixa klänning om du nyss varit gravid? HAr ni planerat färdigt ännu?

  • brudpa­r08
    Äldre 26 Jun 19:41
    #6

    Är det verkligen bara 37 dagar kvar!!? Jag tyckte det var över 50 dagar alldeles nyss! ojojoj....va spännande!

  • Myran 0802
    Äldre 26 Jun 20:33
    #7

    Jesska: Okej, ja det kan ju vara bra. Ja det är riktigt mysigt med en sån här liten en. Är redan sugen på nr 2. Ja men va bra att hon hjälper till va snällt av henne. Oj oj det var inte dåligt med gäster, men så roligt. Ja det kan bli lite dyrt, vad ska ni göra för gott? När har/hade ni osa? Men vad mysigt att ni har en släkting som skall viga er.

    Själv har jag fått tag på min dop och konfermations präst, så nu skall hon viga oss och döpa sonen. Vi ska ha det väldigt enkelt, vi kommer vigas på en vall och sedan kommer vi har bröllopsfesten i stugan som ligger bredvid. Så vi kommer äta på papperstallrikar/plastglas ja allt så det blir enkelt. Vi kommer ha musik via CD. Vi har planerat bröllopet i ca 2 år och jag hade hittat min klänning just den klänningen ca 5 veckor innan vi fick reda på att jag var gravid. Så det var ju bara att tänka om. Jag hade varit tvungen att beställa den i december och då var ju jag nästan som tjockast. Så jag hittade en fin klänning på indiska som jag bara älskar, tänkte att den passar jätte bra på en vall.

    brudpar08: Japp enbart 37 dagar kvar, det kommer gå fort nu. Hur ska ni ha det?

  • Anka20­08
    Äldre 27 Jun 12:50
    #8

    Hej!

    Nu börjar det kännas små pirrigt. Vi har att kvar att jobba lite på festhäftet. Har en del gästpresentation att göra men annars är det mesta på plats. Vi hann tom ta sprutor inför bröllopsresan igår.

  • Evelin­aK
    Äldre 27 Jun 13:40
    #9

    Vi gifter också den 2 augusti, tiden börjat verkligen närmar sig!
    Vi ska ha 85 gäster, min två svägerskor ska göra all mat..
    Vi ska ha trubadur! Våra toastmaster håller i festhäftet!
    Det som stressa oss är bordsplaceringen! Det är jobbigt!!

  • Jesska
    Äldre 27 Jun 18:02
    #10

    Myran 0802: Det låter underbart! Spelar ingen roll om man gör det enkelt tycker jag, jag tror det blir toppen bara man får ha det som man önskar! Vad mysigt med konfirmationspräst och allt!
    Vi ska gifta oss i samma kyrka vi blev döpta i, mysigt:)
    Hur ser klänningen ut? OSA är 30 juni.
    Vi ska inte åka på någon jättebröllopsresa efter bröllopet för det ar vi inte råd med, tänkte ev åka på mysweekend till ex Tallin och ta en resa nästa sommar.

    EvelinaK: bordsplacering är verkligen stressande:)

    Visst är det spännande! Som tiden flyger fram!

Svar på tråden 2 augusti 08