• Dela

    Sug i magen

    Jag känner ett mer eller mindre konstant sug i magen efter mat- även efter att jag just slutat äta. Jag kan äta nästan hur mycket som helst och ändå är suget där strax efter måltiden. Vad kan detta röra sig om?

  • Svar på tråden Sug i magen
  • Lakritspuck

    Att du är van att äta mer och behöver ställa om?
    Att suget sitter i huvudet?
    Att du äter mat som inte mättar så bra?
    Att du äter för lite?
    Ämnesomsättningsstörning?
    Antideppressiva eller annan medicin som ger biverkningar?

    Det är nästan omöjligt att gissa när man inte vet hur mycket och vad du äter, hur mycket du rör på dig osv.

  • Timba
    Dela skrev 2008-06-25 22:53:11 följande:
    Jag känner ett mer eller mindre konstant sug i magen efter mat- även efter att jag just slutat äta. Jag kan äta nästan hur mycket som helst och ändå är suget där strax efter måltiden. Vad kan detta röra sig om?
    Låter som magkatarr. Prova Omeprazol, Lanzo, Losec e dyl. Har du magkatarr känner du förbättring efter ett par dagar.
  • Sommargrönt

    Oj! Jag tycker INTE att det låter som magkatarr. Det gör ju ONT när man äter då!

  • 20080301

    Jag har haft magkatarr i 22 år nu och jag har samma sug oxå, min mage mår mycket bättre när jag äter om jag inte äter det jag vet att den reagerar på.
    Är bara losec som hjälper

  • chamor

    Jag har magkatarr till och från och känner sug men mår bäst när jag äter. Därför småäter jag hela tiden Känns nästan som när jag är "hungrig" men starkare och gör ont (inte vrålont men inte alls trevligt!). Och det onda börjar ganska direkt efter jag ätit så det är inte att jag är hungrig. Ofta stressrelaterat för mig..

  • Mikabella

    Mmm magkatarr kanske... Håller med Sommargrönt. Det gör ont när manm äter, men kan oxå hålla med er andra...Kan bli så att man känner ett sug efter mat hela tiden. Man känner sig liksom lite tom. Testa Losec eller liknade alt. det kan inte göra någon skada. Hjälper inte på mig, men kanske på dig. Lycka till.

  • Ankan80

    Låter som magkatarr, men det behöver nog inte göra ont. Kan nog vara olika grader.

Svar på tråden Sug i magen