• annroger

Hur ska man skriva??

Skulle behöva hjälp?? För att göra historian kort.

Gammal vänn ville ha mig som tärna. Ja sa ja

Nu har ALLT verkligen skärt sig mellan oss och jag tänker retunera klänningen till henne.

Men känner att jag måste skriva något litet till henne.

Hur ska man skriva så det inte låter hårt eller dumt???

• Svar på tråden Hur ska man skriva??
  • Fröken förväntan

Har du sagt att du inte vill vara tärna längre? Eller tänkte du säga det med klänningen? Har du inte pratat med henne så tycker jag att du borde göra det först för annars tror jag inte det finns något bra sätt att skriva det på. Kommer nog att uppfattas hårt vad du än skriver i så fall, tyvärr.
    Lycka till och hoppas att det löser sig!

• annroger

All kominikation mellan oss (hon började) var via Mail. Hon har inte ringt mig en enda gång. Jag har tänk men har inte vetat hur jag skulle föra samtalet så vi Inte blev ovänner. Men känner nu att var hennes tärna efter allt som har varit är inte roligt längre. (Allt detta bara för en tärnklänning skull)

• Sommargrönt

Om hon inte vill prata med dig eller det hänt något så hemskt att du verkligen inte kan meddela henne detta öga mot öga så se till att orden "jag är hemskt ledsen" eller "jag känner inte att..." eller "jag tror att det blir bäst om..." och så "hoppas verkligen att du får en trevlig bröllopsdag" finns med. I skrift ser allt hårt ut så du får överdriva lite helt enkelt. Men jag tycker också som sagt att du bör prata med henne om det går.

• annroger

Ja jag känner att det vore det bästa.. Men har inte kommit ur chocken över allt som har hänt. Jag trodde verkligen av vi var bra vänner. Men att hon inte respekterar att jag inte har möjlighet att betala mer än 500 kr på tärnklänningen får mig att känna mig ledsen och beskviken...

• 090208

Beratta mer! Har faktiskt inte last om nat sant har har pa BT. Bara om elaka svarmodrar...

• 27 sep 2008

Mailkontakt är aldrig bra - det blir bara missförstånd.
    Kan du inte åka dit på en fika istället och prata ut - tänk va tråkigt att du inte ska vara tärna och hon är säkert jätteledsen för det. Jag tycker du ska prata med henne innan du gör ngt förhastat och är det en speciell klänning du vill ha lägg till resten själv då så är problemet ur världen!!
    Förstår att det är lätt att säga men svårare att genomföra om man är stolt men å andra sidan i längden tror jag ni båda skulle bli glada om du verkligen är tärna på hennes bröllop. MVH

• annroger

Det är ju så, att jag fick inte välja klänning själv utan hon skulle bestämma.

Tråkigt bara att hon inte vågar ringa mig, utan mailar mig i stället och kräver mer eller mindre att jag ska betala yterligare 300 kr alltså 800 kr sammmanlagt. Hon viste ju från början att jag bara hade möjlighet att bara betala 500 kronor...

• lönnsjö

Kan du inte maila henne och fråga om ni kan träffas och prata? Om hon inte vill det hade jag åkt hem och lämnat klänningen till henne och sagt att hur jag känner. Finns ju ingen glädje i att du ska vara tärna om det skurit sig mellan er. Tror du inte ni kan prata ut på något sätt?
    Hoppas det ordnar sig. Lycka till!!

Svar på tråden Hur ska man skriva??