Viby Herrgård
Är det någon som har haft sin fest eller varit på fest på Viby Herrgård i Sollentuna?
Vore intressant att veta hur det är där.
Är det någon som har haft sin fest eller varit på fest på Viby Herrgård i Sollentuna?
Vore intressant att veta hur det är där.
Jag var på bröllop där i maj, jättebra lokal. Men man kan inte vara alltför många om alla ska kunna se brudparet osv, rummen där man sitter är ganska små.
Så det är för litet för typ 80 pers?
Oj, ja det skulle jag tro. Jag tror det var runt 50 gäster på det bröllopet jag var. Man får ju plats men man ser som sagt inte alla andra gäster och jag är tveksam till om alla skulle se brudparet om man var 80 st. Men det kanske man inte tycker är avgörande, jag vet inte.
Jag tror de har "visningar" av lokalen på speciella tider då den hyrs ut mycket till bröllop och andra fester.
Hmm, jo jag tycker att det är viktigt att alla ser brudparet. Var tex och kollade på Edsbergs slott och där kunde 68 sitta i stora salen medan 12 fick sitta i ett annat litet rum. Hur kul känns det!
Kanske om man hade barn med på bröllopet och har barnbord, men vi ska ha ett barnfritt bröllop.
Tack för svaren.