Fotograf i Kalmar?
Hej!
Känner mig helt desperat då våran tilltänkta fotograf helt plötsligt inte kan!
Tänkte be er tjejer o killar om lite förslag, gärna på glada amatörer i Kalmar området!
Tack på förhand!
Hej!
Känner mig helt desperat då våran tilltänkta fotograf helt plötsligt inte kan!
Tänkte be er tjejer o killar om lite förslag, gärna på glada amatörer i Kalmar området!
Tack på förhand!
Nån som känner nån, som känner nån kanske?
googla på fotograf och kalmar-öland så hittar du säkert nån
Olof Elm är jätteduktig! (olofelm.com=) Kul med lite annorlunda bilder! Väldigt lättjobbad, lyhörd och trevlig fotograf som verkligen kan sitt jobb.
Ateljé Wallander har ett gott renommé, men är säkert uppbokad långt i förväg. Är inte så lättjobbad heller, har mycket bestämda åsikter om vad hon tycker att man ska vilja ha........
Joachim Grusell har bra rykte och tar fina bilder. Kan dock vara uppbokad rätt långt i förväg.
Oj, nu ser jag att du är ute efter amatörfotografer, såna har jag mindre bra koll på. En kvinna som heter BildoramAnn brukar marknadsföra sig själv här så fort det kommer upp en Kalmar/Öland-tråd. Hon tar inte kanonbra bilder men fullt dugliga, helt ok amatörnivå.
Lycka till!
Solvända....
Vad som är bra eller mindre bra är väl upp till var och en att avgöra. Jag personligen tycker Bildoramanns bilder ser bra ut. Jag har sett betydligt sämre i tidningarna av tex Wallander.
Jag har vänner som haft henne och tyckte hon var kanon.
Päronsplitt:
Självklart är det upp till var och en att avgöra vad som är fina bilder och inte. Det jag kan skriva här är ju bara, och ska väl vara, mina tips, erfarenheter, åsikter och tankar? Att ge tips och låta TS själv ta ställning är väl det allra bästa? Eller hur tänker du? Jag förstår inte problemet...
Som fotointresserad och ganska beläst vad gäller skärpa, skärpedjup, komposition och beskärning anser jag att BildoramAnns foton lämnar en del att önska, men vad jag förstått från min planeringstid här på BT så har hon tid med snabbinkomna bokningar (dit man väl får räkna TS behov).
Vi har bokat Olof Elm, (olofelm.com) då vi vill ha lite ovanliga och annorlunda bilder. Lite dyrare än andra kanske men då är han med oss hela dagen och vi får alla bilder på en cd som vi får göra hur vi vill med (vilken är svårt att få på många ställen). Självklart får vi oxå bilderna redigerade och så i ett album..