• solregn

Hårborttagning "där nere".

Finns det fler som jag som hur dom än gör får jättemycket problem när dom tar bort håret "där nere"? Som har provat ALLT och fortfarande får prickar, inåtväxande hårstrån, stubb osv.? Vad gör man liksom? Fortsätter ni att ta bort håret ändå och struntar i att det kanske inte blir perfekt?

• Svar på tråden Hårborttagning "där nere".
  • patti87

vill man få detta perfekt utan massa prickar borde man nog gå till ett ställe som gör detta.. en salong...

• Mikabella

japp vaxning rekommenderas. Braziliansk såkallad

• solregn

tro mig när jag säger att jag provat ALLT. alltså även braziliansk vaxning på salong. min hud är helt hopplös. egentligen var jag inte riktigt ute efter tips för jag har verkligen provat allt man kan tänka sig utan funderade mest på hur ni som också får problem gör. om ni fortsätter ändå och står ut med prickarna och så. finns det förresten någon som aldrig får några prickar?

• Mikabella

Jag slipper prickar. Klar precis när man har vaxat sig så kanske man har lite. Huden är ju så tunn och fin.. Ush stackars dig...Hjälper inte lite Aloe Vera? Det brukar ju svalka o dämpa rodnader.

• Dan o Sandra

har oxå problem med detta. blir lixom aldrig bra, men jag står ut med det. jag har köpt lite mjukgörande parfymfria krämer som gör det mindre rött. min hud är alltid irriterad och känslig så jag har kommit på att det mesta med mycket parfym irriterar huden ännu mer...

• Dan o Sandra

får skriva att det är Sandra som skriver .

• Tooticki

Jag hade problem med inåtväxande hårstrån och röda prickar, blev värr och värre hela tiden. Började vaxa och nu är det bättre. Vet att du inte vill ha tips men undrar bara, hur länge/många gånger vaxade du? För det är inte säkert att det blir perfekt direkt. Det dröjde 4 vaxningar/5 månader innan jag blev riktigt bra.

• Tit

Min hud är likadan, jag tar tack och lov bara bort bikinilinjen (men funderar på att överraska med brsiliansk till bröllopsnatten) För min del tycker jag det inte stör med hår, men detta är det enda område var jag har låtit min man få fullmakt. -Hår eller röda prickar? frågade jag. Han valde röda prickar. Män är konstiga... På benen ska man skrubba och peela vid varje dusch för att förhindra överväxta hår, men det kanske man inte har så stor lust med "där nere"...

Svar på tråden Hårborttagning "där nere".