• Sommar­en2008
    Äldre 23 Jun 11:29
    1571 visningar
    4 svar
    4
    1571

    Är rädd att frysa...

    Jag ska gifta mig den 5/7, ganska snart med andra ord och det är alldeles för kallt för tillfället för de kläder jag tänkt ha på mig! Jag ska ha en lång klänning utan underkjol, med tunna axelband, höfthållare och stayups. Jag har köpt en tunn, tunn sjal att ha över axlarna men som vädret är nu så är jhag rädd att frysa ändå. Visserligen ska vi vara inomhus hela tiden (kanske inte under fotografering) men ändå. jag vill ju inte ha på mig för mycket "där uppe" och dölja klänningen men vill inte frysa heller!

    Hur gör ni/har ni gjort?

  • Svar på tråden Är rädd att frysa...
  • Sommar­grönt
    Äldre 23 Jun 11:34
    #1

    Jag tror att du kan slappa av. Skulle det vara svinkallt så vill ni inte vara ute ändå. Inne kommer du säkerligen svettas av allt folk ändå. Och korta stunder ute klarar du utan att känna av det hur kallt det än är. På väg ut ur kyrkan kommer du t ex ha mycket annat att tänka på! Hade du gift dig utomhus hade jag förstått din oro, men eftersom utomhusbitarna är så korta så spelar vädret ingen roll!

  • Sommar­en2008
    Äldre 23 Jun 11:36
    #2

    Vi ska gifta oss i ett slott så det är en stooor gammal tegelbyggnad med jättetjocka väggar och stora rum... så jag är rädd att det kan bli lite kallare där än inne i en vanlig lokal... jag får väl dricka ordentligt med vin *lol*

  • Ilbäck­san
    Äldre 23 Jun 11:37
    #3

    Den 5:e är det nog lugnt, då har värmen kommit. Jag gifter mig på lördag och ni ser ju hur vädret är nu... Jag är jättefrusen av mig. Oroa dig inte!

  • Sommar­en2008
    Äldre 23 Jun 11:39
    #4

    Min möhippa är på lördag och jag har fått veta att vi ska vara ute oavsett väder! Så jag håller tummarna för oss båda två på lördag!

Svar på tråden Är rädd att frysa...