• Kattiz

Kläder åt honom fr Dressman??

Hej

Hur är kostymer och dyl. fr Dressman? Är kvaliteten bra eller ser de slamsiga ut? Vill gärna se hnm i en snygg kostym med alla tillbehör på vårt bröllop :).
    Tack på förhand..

• Svar på tråden Kläder åt honom fr Dressman??
  • Lill Anna  8/7-03

HAr visserligen inte nån jättebra erfarenhet av just kostymer från Dressman.. Men kavajer har hyffad kvallitet.. Min far köper sina kavajer där.. (har kavaj varje dag i jobbet)

• ullis_p

Gå inte på deras s.k reor bara. Oftast är det samma pris i vanliga fall.

Vi var där en gång och skulle köpa byxor. Ord.pris var 399, nersatta den veckan till 299. Veckan därpå var ordinarie pris 299!!

Ullis

• June

köpte kostym till bestman på dressman igår 999 kr. Det var jättesnyggt

• Lill Anna  8/7-03

June.. Var det nån kampanj eller är kostymerna så billiga??

• Saga 2003

Min m2b köpte ny kostym förra året. Han var runt och provade överallt i stan. På Dressman fick vi "hjälp" av en kille som sa att kostymen satt jättesnyggt fast det såg gräsligt ut. Min m2b är smal men har långa armar så antingen är ärmarna för korta eller så är kavajen för stor. Vi gick till en riktgig herrekipering och han köpte en kostym som är fantastiskt snygg. Rätt storlek, dvs storlek med extra långa ärmar, klassiskt snitt och bra kvalitet på tyget. På dressman var tyget i nån slags lite stretch som inte verkade bra.
    Jag är tyvärr inte så positiv till att köpa ex kostym på Dressman, övriga vardagskläder tycker jag däremot att de har bra!

• Cecilia2

Om man har alla "normalmått" tror jag att Dressman kan vara bra. Du får inte den bästa kvalititeten, men jag tror definitivt att du kan få något tillräckligt bra. Det är bara att prova på!

• Helenak

Anna, Dressman har kampanj på kostymer inför studenten.

• Johanna = en lat kock

instämmer med cecilia2

är man en normalstorlek är det inga problem att handla på dressman... men passa er de är inte speciellt duktiga så de kan ge er fel storlek...
    Till min pojkvän försökte de med en kavaj i strl 52 när han eg är en "perfekt" 48a

vi gick till (i min mening) en av de bästa herrklädesaffärera istället, ekbergs i tidaholm, och fick tag i precis vad johan ville ha... (kritstrecksrandig mörk kostym, väst, skjorta med dubbla manschetter - för manschettknapp och slips), På en timme hade vi hittat rätt kostym och de hade gjort de små ändringar som behövdes...

Svar på tråden Kläder åt honom fr Dressman??