• Stifflers Stiffla

Spela in egen skiva?

Hej!
    Jag håller på att förbereda en möhippa. Är det någon som vet hur, var man kan få spela in en egen skiva? Det skulle bruden uppskatta tror vi...

• Svar på tråden Spela in egen skiva?
  • majsannio

Det beror på vart i landet ni bor. Men kolla runt på nätet efter olika studios, eller fråga er runt, ni kanske har bgn som är hobbymusiker och vet vart man kan göra det.
    Jag fick det göra det på min möhippa, uppskattades massor!!

• Stifflers Stiffla

Ok, tack
    Vet bara inte vart jag ska leta. Vi bor i närheten av Stockholm, så det är inga problem att ta sig dit. Ska jag googla efter studios menar du?

• Stifflers Stiffla

Hur blev din skiva förresten?

• majsannio

Prova att googla.
    Min/vår skiva blev jättebra! Min käre äkta hälft var oxå där (senare på dagen, vi hade möhippa/svensexa samma dag och sammanstålade allihopa på kvällen, mycket lyckat, kan rekomenderas) och spelade in samma låt. Han är absolut tondöv...
    Killen som har studion gjorde tre spår, ett med mig, ett med maken och en "Wedding Edition" dv. han mixade ihop oss två.
    Super bra! När vi kom till vår bröllopsfest så satt det plancher uppe på hela stället om att vi hade releasparty för den nya skivan. Den spelades naturligvis upp på festen och sedan fick vi signera skivor som trykts upp.

• Stifflers Stiffla

Ok, tack!

Ska googla...

Svar på tråden Spela in egen skiva?