Hur många tårtor behöver jag baka??
Ska göra egen tårta till festen och funderar nu hur många som behövs. Vi blir 60 personer.
Vad tror ni??
Ska göra egen tårta till festen och funderar nu hur många som behövs. Vi blir 60 personer.
Vad tror ni??
vi blir också 60 personer och vi kommer att göra 7 tårtor. samt en liten till oss själva...
tror man kan få ut mellan 10-12 bitar/tårta ur vanliga köpta tårtbottnar.
lycka till
ja 10-12 bitar är ju det vanligaste, men jag undrar oxå om man ska få en eller två bitar??
En eller två bitar beror lite på om ni har trerätters före eller om tårtan serveras som dessert. Dessutom behöver man mindre tårta om man har en lite "stabbigare" kötträtt precis före eller om man har en lättare fiskrätt. Min erfarenhet av de bröllop jag varit på, är att det blir väldigt mycket tårta över och då har de beställt för en bit person. Antalet bitar man får ut per tårta beror också mycket på vilken fyllning man har. När jag gör princesstårta eller klassisk gräddtårta brukar min hemmagjorda standardbotten räcka till ca 10 personer. När jag gör moussetårtor räcker den lugnt till 15 personer, nästan fler. Sen är det ju trevligt om det blir en rejäl bit över som ni kan ta till frukost nästa dag...
Lycka till med baket.
Vi kommer att ha 2 rätters, och en liten paus efter varmrätten och tårta på ca. 45 minuter.
Tårtan kommer att bestå av mousse och varmrätten kommer att vara kyckling.
Vi hade buffè, ingen förrätt eller efterrätt. Tårtan var till kaffet, efter ca 45 min dans. Vi var 47 gäster och hade beställt tårta till 45. Vi fick massor över...
Den "vanliga stl" i butiken, typ ICA, tårtbotten, räknar vi som 8-10 pers på café jag arb. på.
Jag o du alltid skrev 2008-06-22 20:23:23 följande:
Tack för alla svar!!
Då kommer det att räcka med att jag bakar 7 tårtor.