• Kakan80

    Ska slipsen och västen vara samma färg??

    Hejsan! Jag och min kille sitter och spånar över vad han ska ha på sig. Vår temafärg är rosa och rött. Han vill inte ha rött, men rosa är ok. Om han har rosa slips kan då västen vara grå? Vet någon vart man kan finna västar i Stockholmsområdet? Många frågor.........önskar något svar :)

  • Svar på tråden Ska slipsen och västen vara samma färg??
  • blivande fru carlsson

    Jag tycker att det är snyggt med pastarong och väst i samma färgton. Ofta är det mönster på västen som bryter av!
    Titta gärna in i olika bröllopsbutiker. De föesta har även kläder för killarna.
    / Lycka till

  • marve72

    Min blivande ska ha grå väst och vinröd plastrong och vinröd näsduk. Blir jättesnyggt, så visst går det om man vill.

  • bara jag

    Min m2b ska ha en champagnefärgad väst och en bronsfärgad plastrong och näsduk alltså i samma färgton (samma färger som i mitt galleri) Det kan även vara snyggt att helt bryta av. Självklart kan ni ha rosa slips till grå väst. Jättesnyggt!

  • Soon to be Mrs P

    Allt går bra bara ni tycker det är snyggt!

    Ta med honom till en bröllopsbutik så får ni prova er fram vad ni tycker blir bra. Sen beror det ju på vad han ska ha utanpå västen.

    Min M2B undrade om han skulle matcha tärnan med västen eller om han skulle köra på rött eftersom vi gifter oss i december, ända tills jag informerade honom om att en frack alltid har vit väst och vit fluga...

  • Paeonia

    Vi var helt inne på att ha samma färg men där vi hyrde så visade hon oss att det skulle sett rörigt ut med grårandiga byxor, och grön väst och plastrong eller kravatt (vad är skillnaden???).

    Det hela blev mycket lugnare och mer harmoniskt med grå väst mot de grårandiga byxorna och bara ha den gröna detaljen i plastrongen.

Svar på tråden Ska slipsen och västen vara samma färg??