Vatten över huvudet? (Göra egen bukett)
Var hemma hos mina föräldrar i helgen och pratade, som alltid, en hel del bröllop...
När jag berättade för mamma att jag hade tänkt att bara beställa obundna rosor och själv göra buketter, corsage och bordsdekorationer tittade hon på mig som om jag blivit galen och tappat allt vett och sans... Och det fick mig att börja tänka, har jag tagit mig vatten över huvudet?!?!
Jag har ägnat en massa tid till att surfa runt och hitta den sortens rosor jag vill ha. Buketterna skall bara bestå av rosor och eventuellt lite grönt (men eftersom vi i princip bor i en skog ser jag itne att det kommer bli något problem!). Jag har tänkt göra en brudbukett, två mindre tärnbuketter, två ännu lite mindre näbbuketter och en enkel corsage till brudgummen. Dessutom tänkte jag göra enkla bordsdekorationer genom att stoppa oasis i små (typ crème brulée)skålar och sätta i rosor.
Planen är att hämta ut blommorna på torsdagen (gifter mig på lördagen) och göra så mycket som möjligt redan då. Vi har en stor "gå in" kyl så det finns gott om plats för buketter och dekorationer att stå där.
Jag har tänkt att beställa rosor och göra en provbukett för att se hur svårt det är. Men buketterna skall vara i princip så enkla de kan blir. Rund, mindre bukett utan minsta häng...
Vad tror ni? Uppmuntra mig att fortsätta med planen eller få mig att inse att det inte är värt det...
Jag har semester två veckor innan bröllopet, så tid finns att göra annat.
Och om ni vill se bilder på rosorna jag hitintills är inne på så finns det i galleriet!