Tips på hur man får snygg text på inbjudningkorten mm?
Vill gärna att texten ska se bra ut på korten så tips mottages mer än gärna. Finns det några mallar el annat att köpa?
Vill gärna att texten ska se bra ut på korten så tips mottages mer än gärna. Finns det några mallar el annat att köpa?
Det beror på hur du hade tänkt att tillverka dem. Ska du skriva ut på skrivare? Texta för hand? Stämpla?
Menar du texten på framsidan av kortet eller inuti? Tänkte du skriva direkt på kortet eller göra en inlaga och fästa sen?
Jag tänker köpa färdiga kort men texta allt själv alt göra en inlaga och fästa sen.
Det jag har gjort är att jag har skrivit ut på skrivare och klippt ut och sen klistrat på framsidan med en ram av annat papper runt, då kan man ju få i princip vilket typsnitt och färg man vill. Sen skriver jag inlagan på skrivare också och fäster i kortet.
Det är ju enklare att göra så för om man skulle skriva fel, t ex om man skriver för hand, så förstörs inte ett helt kort utan bara det man hade tänkt klistra på kortet (som ju oftast är bra mycket billigare!)
Om du bara ska ha t ex en kort text finns det stämplar att köpa som man kan montera så att man får hela ord att trycka. Sen vet jag inte hur konstnärlig du är men du kan ju skriva ut texten i skrivstils-font på datorn och sen "rita av"?
www.dafont.com/
En utav flera sidor där man kan ladda ner gratis typsnitt, finns många snygga, roliga, coola eller vad man nu är ute efter