• Igia

    Ni som ska/gifta er/ har gift er i Sundsvall...

    Hej!

    Behöver hjälp och tips på lokal i sundsvall med omnejd. Är det ingen här som ska gifta sig där el har gift sig i Sundsvall???

  • Svar på tråden Ni som ska/gifta er/ har gift er i Sundsvall...
  • hjärtat mitt

    Vi har funderingar på Alnö i juni 09.

    Tips på catering, hårfixare, makeup kanske klänninguthyrning i stan mm tas gärna emot.

    Festlokal på Alnö?

    Lycka till, vi kan väl höras lite i tråden.

  • 080924 1

    Lokaler på Alnö under sommaren är Piren, vindhem eller tranviken ganska heta tips, alla ligger med en utsikt över havet´!!

  • hjärtat mitt

    Hej, tack för svar!
    Vindhem å Tranviken känner jag till men vad är Piren?

    Tycker Lustgården var så fint när det fanns men den existerar väl inte längre?

  • Igia

    Hallå på er!

    Trevligt å se att det finns fler som ska gifta sig sundsvall.
    Vi bor i Uppsala men mina blivande svärföräldrar är från sundsvall...

    Hittills så har vi bokat lokal och det blir Nävsta skola i Selånger.

    De cateringfirmor vi hittat är Lasses matstuga, Blå katten och Bergsåkers rum och kursgård.

    Finns ngr andra trådar om fotograf och tårtgörare i sundsvall... Ni kanske har hittat de?

  • hjärtat mitt

    Ja, har hittat tårtmakaren, de ser verkligen jättefina ut!

  • 080924 1
    Igia skrev 2008-09-08 14:25:25 följande:
    Hallå på er!Trevligt å se att det finns fler som ska gifta sig sundsvall. Vi bor i Uppsala men mina blivande svärföräldrar är från sundsvall...Hittills så har vi bokat lokal och det blir Nävsta skola i Selånger.De cateringfirmor vi hittat är Lasses matstuga, Blå katten och Bergsåkers rum och kursgård.Finns ngr andra trådar om fotograf och tårtgörare i sundsvall... Ni kanske har hittat de?
    Nävsta skola var jag till i lördags, mycket bra lokal!! Den kommer ni bli väldigt nöjda med skulle jag tro!! :)
  • 080924 1

    hjärtat mitt skrev 2008-09-08 11:09:48 följande:


    Hej, tack för svar!Vindhem å Tranviken känner jag till men vad är Piren?Tycker Lustgården var så fint när det fanns men den existerar väl inte längre?
    Jag är osäker på hur det är med lustgården nu, länge sedan jag hörde om det!!

    Piren ligger på väg ut mot södra alnö, det är otrolig miljö och super trevlig festplats!! Det ska du kolla upp lite ;)
  • Igia
    Xantan skrev 2008-09-08 20:30:41 följande:
    Nävsta skola var jag till i lördags, mycket bra lokal!! Den kommer ni bli väldigt nöjda med skulle jag tro!! :)
    Vad roligt. Det känns väldigt bra. Henne man hyr av är så trevlig och öppen!
  • 080924 1
    Igia skrev 2008-09-09 01:47:57 följande:
    Vad roligt. Det känns väldigt bra. Henne man hyr av är så trevlig och öppen!
    Jaså? ja det är ju alltid positivt! :) Visst är det privatägt va? Såg ut som det både några där också :)
  • Igia

    Tror inte det är privatägt... Tror det tillhör selångers församling på nåt väster. De som har hand om uthyrningen bor där bredvid. Frågade henne extra om stängningstid och om de inte stördes... Till svar fick jag att vi fick hålla på så länge vi ville, till kl 07 om det var så och om de stördes så borde de flytta Så det känns inte som ett problem direkt

  • hjärtat mitt

    Googlade på Vindhem men när jag försökte ringa hade abonnenten upphört utan hänvisning......
    Vindhem hade varit roligt, det känns traditionsrikt, vet att min farmor och farfar brukade äta och dansa och ha med sig gäster dit...

    Någon som vet något?

  • MrAndMrsImpuls

    Hej!!
    Vi ska också gifta oss i Sundsvall, bröllopet kommer äga rum i feb...längtar såååå!

    Har hört att Piren är jätte fint ställe att ha ett bröllop på.
    Ang catering, så har vi snackat med Lasses matstuga och Arenarestaurang. Tårtan ska Livsmedelprogrammet på Altinska skolan få göra, dom gör fina och lite billigare tårtor.
    Vi har 2st alternativ till fotografer, www.fotografencarinavallin.se eller www.emlafoto.se.

    Håret ska jag fixa hos en kompis som jobbar på frisörsalongen Sax o Kam, Anna Kempe...hon är jätte duktig på uppsättningar!!
    Sminket ska jag fixa hos mina gamla kollegor på FACE Stockholm i Sundsvall. Både Ulrica och Nina som jobbar där är jätte duktiga.

    Hoppas ni fått lite mera tips nu.

  • 080924 1

    hjärtat mitt skrev 2008-09-10 09:57:17 följande:


    Googlade på Vindhem men när jag försökte ringa hade abonnenten upphört utan hänvisning......Vindhem hade varit roligt, det känns traditionsrikt, vet att min farmor och farfar brukade äta och dansa och ha med sig gäster dit...Någon som vet något?
    Jag hittade det här numret på hitta.se 060-587776 är det samma eller? Vet att dom hade bartömning där för någon vecka sedan men det borde ju gå att få tag i dem ändå!!
  • hjärtat mitt

    Hej!

    Xantan skrev:
    jag hittade det här numret på hitta.se 060-587776 är det samma eller? Vet att dom hade bartömning där för någon vecka sedan men det borde ju gå att få tag i dem ändå!!

    Tack, Xantan hade hittat numret och ringt, ej fått svar. Ska prova igen eller maila.
    Såg att de kunde stå till tjänst m boende också, stugor och rum. Vore super, skall kolla upp dem.

    Har varit i kontakt m Stornäsets vandrarhem också, de har en festokal och verkar billiga men festlokalen såg lite trist ut på bilder även om det ligger fint på norra Alnö. Får be pappsen åka dit och reka....

  • Nocia

    Vi bor i Njurunda så vi ska kolla in Värstaborg. Kanske inte den mysigaste lokalen men helt ok ser den ut att vara på bilderna.

  • 080924 1

    hjärtat mitt skrev 2008-09-10 16:38:11 följande:


    Hej! Xantan skrev:jag hittade det här numret på hitta.se 060-587776 är det samma eller? Vet att dom hade bartömning där för någon vecka sedan men det borde ju gå att få tag i dem ändå!!Tack, Xantan hade hittat numret och ringt, ej fått svar. Ska prova igen eller maila.Såg att de kunde stå till tjänst m boende också, stugor och rum. Vore super, skall kolla upp dem. Har varit i kontakt m Stornäsets vandrarhem också, de har en festokal och verkar billiga men festlokalen såg lite trist ut på bilder även om det ligger fint på norra Alnö. Får be pappsen åka dit och reka....
    Stornäset har jag varit i på en 20års fest! Den lokalen ligger liksom i en källare, men köket är riktigt stort och det finns en stor kyl där man kan förvara mat i, så det är perfekt om ni ska göra maten själv eller förbeställa!
    Jag kan dock tycka att den inte är lika vacker som de andra men det är prisvärt skulle jag tro! :)
  • Sommarbrud 08

    hjärtat mitt skrev 2008-09-08 10:43:30 följande:


    Vi har funderingar på Alnö i juni 09.Tips på catering, hårfixare, makeup kanske klänninguthyrning i stan mm tas gärna emot.Festlokal på Alnö?Lycka till, vi kan väl höras lite i tråden.
    Vi hade festen i Notställets lokaler på Eriksdal på Alnö. Helt perfekt blev det. Vi har bilder på vår hemsida om du vill se. Lycka till!
  • Igia

    Hej!

    Har ni bestämt kyrka el annan plats för vigsel. Behöver lite tips på en inte allt för stor kyrka. Vill inte att det ska en massa tomma rader... Blir kanske en 100pers...

    Nån som har ett förslag?

Svar på tråden Ni som ska/gifta er/ har gift er i Sundsvall...