• mirtini86

    Festlokanlen...pris??

    Hsr precis varit iväg med min huvudtärna och kollat på en lokal. Helt underbar lokal var det, romantisk och lite gammal atmosvär, dessutom är det ett hotell så vi ska sova där också, i ett superromantiskt rum.

    Lokalhyran är på 5000 kr och detta var det första vi har kollat på och eftersom jag gillade det så tittar jag nog inte efter fler. Men e priset rimlig har ju ingen aning???

  • Svar på tråden Festlokanlen...pris??
  • tolonta

    Tror det är ganska rimligt. Sedan är det frågan om vad som ingår... Det bör ju finnas bord och stolar, men kanske finns det även dukar, porslin, ljusstakar m.m....

    Hur länge får ni ha det? Så att ni kan förbereda i tid... Ingår städning eller får ni göra det själva.

    Sådana grejer påverkar ju också priset...

  • Originalrosen

    En lokal kan kosta vad som helst. Allt från några hundralappar till tiotusentals kronor. Det ni behöver kika på är om lokalen passar för er och se till att ni vet vad som ingår i priset. Annars kan ni få överraskningar om ni behöver betala för t ex porslin, möbler, stanna efter 24.00 eller vad det nu kan vara.

  • Nalle Puh 40

    Vi betalar 1200 kr för lokalen och då får vi vara där hela helgen så att vi kan duka på fredagen och städa på söndagen.

    I priset ingåg oxå porslin till 160 peroner och det finns vita linneduka att hyra för 10 kr/st och alla bord och stolar var nya för året.

    Är lokalen inte upptagen innan så får vi vara där hela veckan och pyssla och vi får åka och titta på den och provduka så mycket vi vill så jag är helnöjd

  • patti87

    vi betalar 3000-4000 tusen, men då ingår allt :)
    vi är jätte nöjda med lokalen, ligger mitt i stan, kyrkan ligger på andra sidan gatan ;) nära och bra!

    lokalens dukning (vita servetter, porslin, ljusstakar (jättefina)champangefärgade servetter. rästen vill vi fixa själva med rosa tema i :)
    5-6 servetriser,
    förrätt
    buffe,
    efterrätt
    Alkohol och alkoholfria drickor hela natten
    ostbricka och kaffe på natten.

    vi behöver inte städa, dom har städerskor som gör det
    (vi betalar inte för städningen)

    och vi får komma dit kvällen innan och göra i ordning dukningen :)

  • Mayisan

    O herre ...vi har en lokal utanför stan men den är underbart vacker...men betalar 10 000 för den å då ingår inte porslin eller städ men vi får tillgång till den hela veckan och får spela hur mkt och länge vi vill och orkar (å det tycker vi är värt en hel del).
    Men jag håller med ovan ....det ska kännas rätt!
    Nåt som är bra att tänka på är också parkering till gäster och andra färdmedel ... vi har både buss och tåg inom 15 min promenadväg.
    Lycka till

  • Originalrosen

    Några vänner betalade 10.000 kronor i hyra för sin lokal. Då ingick möbler, porslin och de fick disponera fler salonger än de faktiskt behövde. Jättefin miljö, dessutom. Mat och dryck tog de därifrån för det var så bra att de arrangerade allting.

    Bara detta att slippa dekorera, duka, städa och så - både före och efter!!

  • patti87

    glömde säga att vi får festa ifrån 17.00 - vilken tid vi vill! kommer säkert hålla på enda in på småtimmarna ;)

  • patti87

    dom dekorerr allt annant, vi vill dekorera våran rosa tema själva :)

  • strinpan

    Halloj,
    vilka lokaler är det ni (alla som svarat) har tittat på? En lokal för 1200 kr låter helt otroligt är det säkert att ni inte missat en 0:a . Om inte vill jag gärna veta vilken det är.
    Vi ska titta på Pålsundets matsal på lördag och där kostar det 123 kr per person men vid högsäsong debiterar de för minst 80 pers. Ganska dyrt men det är väldigt fint vid vattnet där vi ska ha ett orientaliskt tält...som kostar ytterligare 4000 kr...puh...vi får se om vi har råd.

  • Krukan

    Det enda som avgör ifall priset är bra eller inte är du (eller ni rättare sagt).
    Allt är ju som bekant relativt.

    Vi betalar 25.000 för vår lokal. Då ingår ingenting, enbart lokalen.

  • Sarawedding

    Lokal i centrala Stockholm restaurang mynchen

    Vid södermälarstrand 31, jätte prisvärd lokal rymmer Max 400 dock.

    Minst antal tog dem 70 personer, och betalar man maten vilket var omkring 395kr/ per person så ingår hyran vilket var super och maten var över förväntan inga halvfabrikat????

    Vi var väldigt nöjda vi hittade den på instagram

    Restaurangmynchenstockholm

    ????????

Svar på tråden Festlokanlen...pris??