Har äntligen fått säga ja!
Igår gifte jag mig med min älskling och dagen var verkligen lååångt över förväntan! Jag ska försöka ge några små minnen och kanske några råd till blivande brudar!
Efter att ha varit riktigt nervös dagarna innan, så var jag lycklig över att knäskålarna slutade skaka redan fem minuter in på vigselakten :) så att jag kunde njuta! Jag kunde inte sluta le medan vi sa våra löften, lyssnade på solosången och såg på varandra! Ni som har det framför er- slösa inte tid på oro, det är helt onödigt!! (Alldeles i början av vigselakten finns det avsnitt som jag överhuvudtaget inte minns, pga att jag var skakig, bibelverserna t ex kunde lika gärna varit på grekiska..)
Vädret var: åska (!) medan vi gjorde oss i ordning, riktigt mörka moln under fotograferingen (det var faktiskt lite mysigt), regn när vi gick in i kyrkan och sedan strålande varm sol när vi kom ut och efter att vi lämnade kyrkan! Så råd nummer två: allt väder kan vara vackert på sitt sätt, tänk på det!
Min absolut starkaste känsla efter igår är hur underbart det var att få min älskade man, men också all den värme och kärlek som strålade ut från våra familjer, och hur mysigt det var att även de förenades. Det är en känsla som jag önskar er alla.
Jag hade inga som helst förväntningar på själva festen och den var bara HELT underbar pga alla människor som var där, platsen, talen, maten, atmosfären... kanske ett tips är att inte ha för detaljerade planer eller förväntningar? Höjdpunkten var när min man gav ett litet spontant tal till mig som verkligen var oväntat och jättevackert. Åhh..
Jag kände mig som världens vackraste och lyckligaste kvinna för en dag, med världens mest fantastiska man, vänner och familj. Det är en överväldigande känsla idag.
Med detta vill jag tacka för alla tips och råd jag fått på BT under de fyra månader som vi planerat vårt bröllop! Lycka till!