färga/bleka hår innan bröllop??!!
Jag funderar på att gå till frisör och frächa till kalufsen innan bröllopet men hur lång tid innan bör man gå? har ganska mörk utväxt men vill vara blond i heeela håret! ska jag gå precis innan?
Jag funderar på att gå till frisör och frächa till kalufsen innan bröllopet men hur lång tid innan bör man gå? har ganska mörk utväxt men vill vara blond i heeela håret! ska jag gå precis innan?
Tack för din tråd Jag undrar oxå Fast jag vll bara göra slingor.
Jag tror att du ska gå till en frisör och fråga. Jag tror inte att det blir utväxt på en vecka innan, men kolla med ett proffs, de har bättre svar.
lycka till!
när gifter du dig??? en vecka innan räcker ju....
jag var hos frissan idag och gjorde nya fräscha slingor och klippe även topparna, gifter mig nästa lördag :)
Jag kommer att färga och klippa mitt hår 1,5 v innan bröllopet. Det är sällan snyggt när det är alldeles nygjort, färgen behöver ofta få "lägga sig" lite innan det ser naturligt ut. Och på 1,5 v hinner du inte få någon utväxt.
Jag gifter mig 12 juli, jag tror oxå på nån vecka innan.. ofta behöver ju frisyren väja sig lite =)
med slingor syns ju utväxten mindre jag kanske ska göra det istället??
Gå inte för när inpå! Om du vill var riktig ljus kan du ju behöva bleka det två gånger. Min frisör brukar frächa upp mitt hår genom att "gnugga" hårbotten/mittbenen med blekningsmedel emellanåt. Jag är riktigt riktigt platinablond. Nästan vit. Köp silvershampoo oxå! Tänk på att inte använda det för ofta...1 gång i veckan räcker, annars finns risken att man får en blånyans på håret Som en liten pansiotant...
Be frisören göra sligor på folie istället för i hetta. Då kommer hon ner längre ner i hårbotten och man får ett resultat som håller lite längre. 1,5 v är ju lagom. Silvershampoo om du är orolig för att det ska bli gult...
jag är väl bekant med silvershampoo =) gör hemmablekningar som blir gula alltför ofta... att man inte lär sig!?
Nu har jag bokat tid den 1 juli 12 dagar innan. det tror jag blir lagom, då finns tid att vänja sig och göra om om det blir galet =)
Jag gifter mej den 12 juli och jag var till frissan igår. I rätt tid sa hon och det blev superbra. Gjorde blonda slingor i hela håret så jag har betydligt ljusare hår nu än förut. Roligt att färga och greja när man har spart så länge så att utväxten ligger vid öronen :)
En sak blev jag dock inte nöjd med. Hon färgade inte ända in i benan om man säger så så typ några mm är inte färgad. Inte så snyggt tycker jag men hon sa att man lär göra så för om man går för nära sväller det upp och blir prickar. Fatta inte riktigt men jag har tur som har en syster som kan rätta till det om det hinner växa ut för långt. Tror dock inte att folk förutom jag lägger märke till det. Brukar ju vara så. Blev för övrigt väldigt nöjd.
Det som är läskigt precis när håret växt ut är att det ser ut som att det svävar ovanpå huvudet tycker jag! då är det bättre med lite mer utväxt...