• weinlove

Nån mer som är nervös inför möhippan?

Möhippa har alltid varit min största "fobi" inför bröllop och äktenskap. Låter kanske konstigt men jag har faktiskt lite möhippefobi. Är jätterädd för att jag ska bli kidnappad av mina kompisar som är utklädd till gamla gubbar eller nåt liknande. Eller göra nåt som man blir rädd för senare.

Fick nog fobin när min syster blev kidnappad av män (sina utklädda kompisar) som körde efter henne på en skogsväg på väg till centrum. Bodde en mil utanför in i skogen. De stannade hennes bil och drog in henne i deras bil. Syrran blev ju så klart rädd men fatta att det var möhippa det var fråga om då en av gubbarna hade videokamera med.

Dock börjar jag bli nervös. På lördag är det tre veckor kvar och i helgen till midsommar kommer alla kusiner, släkt och vänner för att fira midsommar. Misstänker att möhippan blir i helgen, men är ej helt säket. Så snacka om att man är nervös.

Tror iaf inte att mina kompisar utsätter en för nåt skräckmoment men när det är möhippa kan man aldrig vara på den säkra sidan.

Nån mer härinne som har möhippefobi eller är nervös inför sin kommande möhippa?

• Svar på tråden Nån mer som är nervös inför möhippan?
  • Cajjo83

Du kan vara lugn! Självklart kan man vara lite nervös så... Men saken är den att det är dina vänner o släkt o familj, de skulle inte vilja utsätta dig för nogåt otäckt som de misstänker att du inte skulle må bra av! De ska ju göra saker som du skulle uppskatta, sen om du får skämmas pga utstyrsel o liknande tycker jag man får bjuda på :D
    Tänk inte så mycket på det utan låt det hända o njut av det, då det bara sker en gång i ens liv!!
    Lycka till!

• Gumman81

jo hade inte innan men nu har jag det för jag har mina anningar om att det är något på gång.
    Min syster ringde igår och vi pratade lite och så sa hon att jag vet något som inte du vet. Och att det är tur att jag är med annars hade du råkat ut för mycke. Sa hon.
    Så lite nervös är jag. Hoppas att allt går bra och att dom är snälla mot en så att man har goda minnen ifrån sin möhippa så att dom inte fyllar en så att man inte kommer ihåg något.
    Lycka till

• weinlove

Jo det är sant. Det ska ju vara en oförglömligt rolig dag och det tror jag att min släkt och mina vänner ordnar också. Men ändå kan man inte låta bli att vara nervös. Men det hör väl till kanske.

• Cajjo83

Klart att det gör det! Jag är också nervös, men tänker på hur j*kla kul jag kommer ha den dagen och hur kul min m2b kommer att ha!! Jag ser på det positiva i dagen och bjuder 200% av mig själv!
    Och är det så Gumman81 att du inte skulle komma ihåg allt så har de nog allt inspelat på film ocn tusentals kort ska du se, hehe!

• weinlove

Haha. Jo jag kommer också bjuda till över 200 % av mig själv. Kommer att bli roligt att träffa alla på samma gång också. I vanliga fall träffar man ju nån då och nån då.... Men vi får se helt enkelt hur dagen kommer att inträffa.

• Cajjo83

Och sen att DU inte vet, men alla andra vet!
    Och de har liksom lagt ner sig på att göra detta för dig... Det är det som är så hila kul tycker jag! De visar riktigt vänskap o kärlek till en.. Sen om det är via skämmiga saker, ja okej då! Huvudsaken är att alla (inte bara jag) har kul, vilket jag vet till 1000% att det kommer o bli. Och som sagt, bjuder man på sig själv så kanske man överraskar tillbaka, vem vet ;)

• gullegums

Jag är oxå jättenervös!!!
    Mina vänner är ganska utspridda och känner nog inte varandra så bra, en del är barndomskompisar andra från jobbet och ngra från utbildnigar som jag gått, jag är mer nervös för hur det blir att sammanföra alla kända och okända tjejer till en gemensam möhippa. fast så tänker jag att det får de klura ut på egen hand. Dock är jag lite besviken på min tärna som inte har tid för lilla bröllopstokiga jag och ännu inte visat ngt intresse för mina andra vänner så att det kan bli ngn möhippa att minnas.

Jag funderar lite på att själv bjuda in alla på en "tjejfest" innan eller göra en minnesvärd kväll med kanske lite chokladprovning och bad i vedeldad badtunna och gott vin. Tankarna går..

• Cajjo83

Precis så tänkte jag också göra! Bjuda ut tjejerna en kväll då de får träffa varandra o lära känna varandra lite bättre.
    det brukar gå ganska bra i slutändan iaf... Jag menar alla säger säkerligen sina idéer och på så sätt skapas ju en diskission, så du behöver nog inte oroa dig. Det brukar alltid vara någon som är mer kreativ än andra och den personen lyfter isf de andra till att få saker gjorda! Ta det lugnt du och det min chokladprovning o badning, great idea!!
    Jag hade inte varit sen till o tacka ja!

• Cajjo83

Nej, nu måste jag till jobbet, vill ni prata mer så är det bara att skicka till gästboken!
    Ha en bra dag!

• weinlove

Ha en bra dag du med. Lycka till på jobbet =D

• weinlove
    chamor skrev 2008-06-17 12:17:04 följande:
    Jag känner som du!!!
    skönt att inte vara ensam.
  • weinlove

chamor: har du några misstankar om när du blir hippad?

Svar på tråden Nån mer som är nervös inför möhippan?