Konstig dröm, betydelse?
Jag drömde en konstig dröm inatt, nämligen att jag gifte mig med min mamma och hon var enorm och tog massor med plats. Jag kände att bröllopet var en besvikelse och allt blev bara fel...HM, vad kan det betyda???
Tilläggas ska att min kära mor lagt sig i ganska mycket. När vi berättade om våra ringar och att min M2B ska ha två ringar, så hånskrattade hon åt det och tyckte det var onormalt. När jag nämnde att jag kanske skulle sjunga en egen låt för min m2b på festen(jag är sångerska) så skrattar hon också åt mig och frågar om jag ska göra samma pinsamma sak som Carola... När jag häromdagen berättar att min klänning känns för liten och att jag behöver lägga ut den så säger hon att det borde jag tänkt på innan jag köpte en 3 storlekar för liten klänning(hon är bra på att överdriva). Sen inflikar hon i samma samtal att hon sett min slöja och att hon tycker att min kompis(som gifte sig i helgen)slöja var mycket finare....TACK SÅ JÄVLA MYCKET!! Har man inte bett om någons åsikt så behöver man väl inte få den eleka "ärliga" varianten? När jag sa vad jag tyckte till henne och att hon inte behöver vara elak, så säger hon bara att hon är ärlig och att det är sån hon är, men det är för guds skull skillnad på att vara ärlig när man blir tillfrågad, och att säga "jag tycker din kompis slöja är finare än din" när man redan köpt den, har jag fel? Jag har ganska mycket självrespekt och jag tar inte sånt, därför sa jag ett och annat till henne, på ett diplomatiskt sätt, men hon ville ju uppenbarligen inte förstå. Utan hade gått till min käre far sedan och berättat sin historia, var på han ringer till mig sen och säger att jag inte ska ringa och skälla på mamma(????) snacka om martyr....
Det vi behöver just nu är stöd från dem, vi planerar ALLT som har med vårt bröllop att göra, vi har inga toatmasters eller någon som gör något annat i planeringen. Det vi får hjälp av min mamma med, är att sy löpare till borden, pga att hon är duktig på att sy och hon erbjöd sig eftersom hon vill att det ska bli rakt...
Jag behövde nog skriva av mig lite :/