• Aurelia

ajajaj mens

Har en kopparspiral sen i höstas. Sen dess har jag, vilket ju var ganska väntat, betydligt mer mensvärk än förut.. det känns som molvärk ibland och ibland som kraftiga sammandragningar. Dessutom blir jag hemskt uppsvullen och trött - senaste var mitt midjemått 10 cm större än vanligt under mensen! Jag äter Naproxen mot smärtan men kan man äta något åt "uppblåstheten" oxå? Tacksam för tips!

• Svar på tråden ajajaj mens
  • MyStyle

Har tyvärr inget svar eller tips till dig. Skulle bara säga att jag har exakt samma sak. Har värk en vecka innan och en vecka efter, svullnar och går upp ca 2 kg.
    Inte kul, men tyvärr enda alternativet utan hormoner...

• Tooticki

Är det verkligen värt det?

Jag har problem med kraftiga blödningar och väldigt mycket mensvärk och skulle aldrig använda hormonspiral. Nu kan jag äta hormoner, men under en period åt jag ingenting och då använde vi kondom.

Ett tips om man inte gillar att använda kondom är att lägga en klick glidmedel innanför kondomen innan man trär på den och sedan ta glidmedel även på utsidan. Om man inte tål glidmedel funkar det bra med babyolja.

• Aurelia

Jo, det är värt det - trots allt... det är ändå bara två dagar i månaden som är jobbiga, jämfört med att alla dagar var jobbiga när jag åt minipiller... och kondom passade inte oss, vi var för slarviga...

• Tooticki

Hmm, två dagar, ja det var ju inte så farligt. Jag har ont 3 dagar innan och 3 första dagarna på mensen samt jätteont vid ägglossning 2 dagar

• Hvidbrud

Men varför prövar du inte med hormon spiral. Det ¨r bara lokal hormonpåverkan och min mens slutade helt. (Nå,ja, jag fick ju störtande näsblod en gång i månaden istället.. )

• lillP

*fniss* blodet måste ta vägen nånstans?

Hvidbrud skrev 2008-06-17 20:15:57 följande:
    Men varför prövar du inte med hormon spiral. Det ¨r bara lokal hormonpåverkan och min mens slutade helt. (Nå,ja, jag fick ju störtande näsblod en gång i månaden istället.. )
  • Cajjo83

jag hade problem med min sprial.. Den tog upp hela mitt liv så jag tog över helt enkelt!!
    Mitt enda tips, gör dig av med den :/
    Lycka till!

• Pingst09

Kan bara säga hur det var för min del och det var at första halvåret hade jag fruktasvärd värk, men nu är det sällan jag känner av det. Dock blöder jag i upp emot 10 dgr ibland, mer eller mindre...

• Aurelia

Nu verkar det vara över för den här gången. Skönt! Jag är verkligen jättenöjd med spiralen förutom ca 2 dagar i månaden, så jag tänker inte ta ut den... och hormonspiral är inget alternativ då jag inte tål hormoner så bra psykiskt. Men det är väl bara att stå ut när det gör ont och man är svullen, vi kvinnor får verkligen stå ut med både det ena och det andra. :-0

Svar på tråden ajajaj mens